ERG chce do końca przyszłego roku wejść na rynki Europy Zachodniej. W tym czasie zwiększy też moce produkcyjne o 22 proc.

Share

Strategia spółki ERG na lata 2015-2017 zakłada wzrost poziomu mocy produkcyjnych o ponad 20 proc. oraz rozbudowę działu R&D. Plany mówią również o wzroście przychodów z eksportu oraz podbiciu nowych rynków, głównie francuskiego i niemieckiego. Do końca roku powinien zostać wdrożony nowy system informatyczny klasy ERP. Zarząd zamierza także istotnie poprawić wskaźniki rentowności, zarówno na poziomie EBITDA, jak i netto. To wszystko przy stopniowej automatyzacji produkcji.


Robert Groborz, Prezes zarządu, ERG SA

– W najbliższym czasie, w II połowie 2015 roku oraz w 2016 roku, chcemy skoncentrować się na zbudowaniu służb handlowych i zdobyciu pierwszych klientów w Europie Zachodniej, głównie dwa rynki: niemiecki i francuski – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Robert Groborz, prezes zajmującej się przetwórstwem tworzyw sztucznych spółki ERG.

Do końca przyszłego roku moce produkcyjne, którymi dysponuje spółka, mają zwiększyć się o 22 proc. Wzrost możliwości parku maszynowego pozwoli na realizację nowych zamówień, które firma planuje zdobyć m.in. za granicą. Plany zarządu ERG mówią o większej koncentracji na eksporcie. Udział zagranicznej sprzedaży w strukturze przychodów spółki w perspektywie najbliższych dwóch lat ma się podwoić i osiągnąć poziom co najmniej 20 proc.

– W tej chwili największą sprzedaż prowadzimy na rynkach wschodnich, w Rosji i na Ukrainie. Stanowi to około 10 proc. naszej całej sprzedaży rocznej – mówi Groborz.

Niezależnie od inwestycji w park maszynowy i działań w kierunku wzrostu eksportu spółka ERG planuje dalszy rozwój własnego działu badań i rozwoju (R&D).

– Koszt rozwoju nowych produktów w skali roku szacujemy na poziomie kilkuset tysięcy złotych. Chcielibyśmy skorzystać z funduszy unijnych, w tym momencie czekamy na ogłoszenie szczegółów dotyczących programów unijnych – tłumaczy prezes.

Według Robert Groborz właśnie silny dział badań i rozwoju to główne źródło przewag konkurencyjnych kierowanej przez siebie firmy.

– Rezultaty pracy tego działu, które spowodowały, że technologia, którą dzisiaj dysponujemy, jest absolutnie porównywalna do technologii, którą oferują w dziś nasi konkurenci z Europy Zachodniej – zauważa.

W ramach nowej strategii planowane jest również wdrożenie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Uruchomienie nowego systemu ERP ma nastąpić jeszcze przed końcem bieżącego roku.

– Średnie zużycie w kilogramach na osobę jest około 20 proc. mniejsze niż średnia dla Unii Europejskiej, dlatego jest to rynek bardzo perspektywiczny – wyjaśnia przedstawiciel śląskiej spółki pytany o potencjał polskiego rynku tworzyw sztucznych.

Spółka ERG w najbliższym czasie zamierza skoncentrować się głównie na branżach spożywczej i budowlanej. Marże, które można uzyskać w tych sektorach, należą bowiem do najwyższych na rynku.

Ekspert zwraca uwagę na bardzo niestabilną sytuację na rynku surowców produkcyjnych. Historyczne minima, do których spadły ceny na wiosnę, sprzyjały producentom. Już w II kwartale ceny jednak gwałtownie wzrosły, by następnie znów przejść w trend spadkowy.

– Jeżeli można w tych bardzo nietypowych czasach prognozować, to uważamy, że do końca roku ceny surowców powinny systematycznie spadać – mówi przedstawiciel śląskiego producenta.

Spółka nie zamierza w najbliższym czasie zwiększać zatrudnienia, stawia za to na stopniowy wzrost poziomu automatyzacji pracy. Nie planuje także akwizycji.

ERG w I kwartale osiągnął zysk na poziomie 453 tysięcy złotych i jest to najlepszy wynik od ośmiu kwartałów. Strategia firmy na lata 2015-2017 zakłada poprawę rentowności zysku EBITDA do poziomu 10-11 proc., a na poziomie netto ma to być od 4 do 5 proc.

Znalezione dzięki

(Visited 414 times, 2 visits today)
Share

administrator

Daniel Bogusz Prezes Zarządu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Od 1998 roku zajmuje się profesjonalnych zarządzaniem szkoleniami i zaawansowanymi projektami i programami rozwojowymi dla menedżerów i pracowników polskich firm. Ekspert w dziedzinie szkoleń, HRM, zarządzania strategicznego, marketingu i sprzedaży BtB.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook