FM Logistic planuje wydać nawet kilkadziesiąt milionów euro na rozwój usług dla e-handlu i sektora FMCG

Share

FM Logistic chce stać się największą firmą logistyczną na polskim rynku. Wzrost ma nastąpić we wszystkich segmentach, ale głównie usługach dla branży FMCG i przede wszystkim e-commerce. Ten drugi sektor w Polsce ma wciąż bardzo duży potencjał wzrostu i w ciągu najbliższych kilku lat może znacznie się rozwinąć. Na rozwój spółka wyda nawet kilkadziesiąt milionów euro.


Piotr Sukiennik, Dyrektor generalny, FM Logistic

– Dzisiaj jesteśmy operatorem numer trzy w Polsce, ale chcemy być numerem jeden i prędzej czy później to nastąpi, to kwestia najbliższych lat – zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Piotr Sukiennik, dyrektor generalny FM Logistic. – Chcemy przede wszystkim wzmacniać naszą obecność i świadczyć usługi dla sektorów strategicznych, czyli dla branży FMCG, sektora food, non food i sektora produktów świeżych. Oczywiście idąc z trendem czasu, chcemy rozwijać usługi powiększone o multichannel e-commerce’owy.

Jak wyjaśnia Sukiennik, e-handel w Polsce ma bardzo dobre perspektywy wzrostu. Jak wynika z danych PMR, w 2014 r. jego wartość wyniosła niemal 24 mld zł i zwiększyła się o prawie 13 proc., a prognozy rozwoju na kolejne lata mówią o utrzymaniu dwucyfrowej dynamiki. Dlatego FM Logistic w ciągu 3-5 lat zamierza postawić głównie na e-handel.

Dyrektor generalny podkreśla, że spółka jest obecna w innych krajach, gdzie sektor e-commerce jest już bardziej rozwinięty. Polski e-handel jest wciąż na początkowym etapie, nie korzystają z niego na dużą skalę m.in. sprzedawcy żywności. Według prognoz będzie to się jednak szybko zmieniało, co pozwoli nawet potroić udział sektora e-commerce w przychodach spółki.

– Aktualnie usługi e-commerce’owe, usługi multikanałowe, nie przekraczają 3 proc. W perspektywie 3-5 lat powinniśmy się jednak zbliżyć do 5-10 proc. – oczekuje Sukiennik.

Dodaje, że najszybciej będzie rósł segment FMCG.

Aby rozwinąć działalność, spółka zamierza zwiększyć nakłady inwestycyjne. Przede wszystkim planuje zakup nowych pojazdów, w tym specjalistycznych (np. naczep z systemem kontroli temperatury). Flota, która obecnie liczy 2 tys. pojazdów i 400 naczep, w ciągu 3-5 lat ma powiększyć się do tysiąca naczep i 3-4 tys. pojazdów.

Sukiennik dodaje, że FM Logistic będzie też inwestowało w magazyny oraz usprawnienie procesów logistycznych. Zwiększy także nakłady na usługi dodane (m.in. współpakowanie i produkcję). To jedyna firma w Polsce, która świadczy usługi złożone. Zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie, bo klienci są coraz bardziej wymagający.

– Nie jestem w stanie w tej chwili sprecyzować, jaki to jest rząd wielkości na inwestycje, ale mówimy tu o kwocie od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów euro w perspektywie 3-5 lat – zapowiada Sukiennik.

Rozwój ma być finansowany z środków własnych spółki.

Sukiennik dodaje, że perspektywy rozwoju logistyki w Polsce są nadal bardzo dobre. FM Logistic zamierza budować swoją pozycję w oparciu o magazyny w naszym kraju. Usługi świadczone z Polski mogą obejmować sąsiednie kraje, co umożliwia osiągnięcie pozycji hubu dla całego regionu.

(Visited 265 times, 1 visits today)
Share

administrator

Daniel Bogusz Prezes Zarządu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Od 1998 roku zajmuje się profesjonalnych zarządzaniem szkoleniami i zaawansowanymi projektami i programami rozwojowymi dla menedżerów i pracowników polskich firm. Ekspert w dziedzinie szkoleń, HRM, zarządzania strategicznego, marketingu i sprzedaży BtB.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook