GOSPODARKA MAGAZYNOWA

Share

System logistyczny przedsiębiorstwa to jedna z podstaw sprawnego, konkurencyjnego, rozwijającego się przedsiębiorstwa. Kluczową kwestią dla logistyki przedsiębiorstwa jest wydajna, nowocześnie zorganizowana gospodarka magazynowa.

Jak zapewnić jak największą efektywność zarządzania magazynem?

Na to i na inne pytania odpowiedzi znajdziecie Państwo podczas szkolenia „Gospodarka Magazynowa”.

Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli, zarządów, kierownictw firm.

Szczególnie polecamy je pracownikom magazynów, działów logistycznych, zaopatrzeniowych, handlowych, produkcyjnych oraz osób związanych z zagadnieniami gospodarki magazynowej.

Cele szkolenia

Celem szkolenia gospodarka magazynowa jest przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu nowoczesnych zasad gospodarki magazynowej.

W trakcie szkolenia gospodarka magazynowa uczestnicy:

  • Zdobędą i usystematyzują wiedzę o funkcjonowaniu magazynu w nowoczesnym systemie logistycznym.
  • Nauczą się określać procesy magazynowe oraz wymiarować przepływy w magazynie.
  • Dowiedzą się jak koszty magazynowe wpływają na wynik finansowy firmy.
  • Poznają zastosowania mierników i wskaźników zarządzania magazynem.

Program szkolenia

1. WPROWADZENIE

  • Definicja zakres i cele gospodarki magazynowej
  • Proces
  • System
  • Zarządzanie
  • Kryteria i metody wyboru produktów i dostawców

2. MAGAZYNY I ICH FUNKCJE W SYSTEMACH LOGISTYCZNYCH

  • Logistyka a system logistyczny
  • Definicja, funkcje i rodzaje magazynu
  • Magazyn wysokiego składowania
  • Centra dystrybucyjne i logistyczne
  • Magazyn klasy „A”

3. INFRASTRUKTURA MAGAZYNOWA

  • Informacja i dokumenty w systemie magazynowym
  • Infrastruktura, sprzęt i urządzenia magazynowe
  • Współzależność pomiędzy elementami infrastruktury magazynowej
  • Sieci magazynowe – prawo pierwiastka kwadratowego
  • Systemy zarządzania magazynem (WMS)
  • Kody kreskowe i RFID

4. JEDNOSTKI ŁADUNKOWE

  • Pojęcie jednostki ładunkowej
  • Funkcje opakowań
  • System wymiarowy opakowań

5. PROCESY MAGAZYNOWE

  • Procesy w magazynach, właściciele procesów
  • Zasada FIFO
  • Wymiarowanie przepływów w magazynie
  • Podstawowe zasady rozplanowania magazynu
  • Komisjonowanie (kompletowanie) wysyłek

6. KOSZTY MAGAZYNOWANIA

  • Pojęcie kosztów magazynowania
  • Klasyfikacja kosztów magazynowania
  • Koszty stałe i koszty zmienne w systemie magazynowym
  • Koszty a wynik finansowy firmy

7. MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZARZĄDZANIA MAGAZYNEM

  • Inwentaryzacja zapasów magazynowych
  • Wskaźniki ilościowe i jakościowe realizacji procesów magazynowych
  • System wskaźników i mierników oceny pracy magazynów

8. ZARZĄDZANIE ZAPASAMI W GOSPODARCE MAGAZYNOWEJ

  • Definicja i funkcje zapasów w przedsiębiorstwie
  • Klasyfikacja zapasów
  • Zarządzanie zapasami jako podstawowy problem logistyki
  • Zadanie logistyczne

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

Znalezione dzięki

(Visited 281 times, 1 visits today)
Share

Bogdan Kroker

Menedżer w korporacjach międzynarodowych, doradca w firmach konsultingowych, specjalista w zakresie zarządzania procesami logistycznymi i łańcuchem dostaw. Karierę zawodową rozpoczynał w japońskim koncernie ITOCHU Corporation, gdzie odpowiadał m.in. za planowanie zakupów i sprzedaży, zarządzanie zapasami oraz organizację transportu i spedycji. W latach 1997–1999 Production Control & Logistics Manager w Delphi Automotive Systems zakres jego odpowiedzialności obejmował całe spektrum działań związanych z organizacją produkcji, zarządzaniem zapasami, pracą magazynów. Brał udział we wdrożeniach systemu SAP/R3 i systemu zarządzania jakością QS9000. Od końca 1999 roku Kierownik Działu Logistyki i Zakupów w TRW Steering Polska S.A. kierował projektami: zorganizowania działu logistyki wg. standardów amerykańskich oraz wdrożenia systemu ISO9000. W roku 2000 związany z Cussons Polska S.A. na stanowisku Kierownika Planowania Materiałowego gdzie wdrażał moduły Distribution Requirements Planning, Master Production Schedule i Capacity Planning w systemie MFG PRO. Następnie pracował w jako Office & Logistics Manager w TYCO Electronics gdzie kierował działem logistyki. W latach 2003–2007 Senior Consultant w KPMG w dziale Risk and Advisory Services doradzał klientom KPMG w zakresie analizy i usprawnienia procesów logistycznych (analiza procesów zakupowych, transportowych magazynowych, racjonalizacja sieci magazynów, ocena efektywności procesów i analiza ryzyka, wdrażanie lean management w łańcuchach dostaw). Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (d. SGPiS), studiów podyplomowych na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej oraz w Instytucie Logistyki Wojskowej Akademii Technicznej. W Katedrze Logistyki SGH obronił pracę doktorską na temat zastosowania koncepcji lean management w łańcuchach dostaw w polskim przemyśle. Posiada certyfikat kompetencji zawodowych "European Senior Logistician" wydany przez ELA (European Logistics Association).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook