GOSPODARKA MAGAZYNOWA

Share

System logistyczny przedsiębiorstwa to jedna z podstaw sprawnego, konkurencyjnego, rozwijającego się przedsiębiorstwa. Kluczową kwestią dla logistyki przedsiębiorstwa jest wydajna, nowocześnie zorganizowana gospodarka magazynowa.

Jak zapewnić jak największą efektywność zarządzania magazynem?

Na to i na inne pytania odpowiedzi znajdziecie Państwo podczas szkolenia „Gospodarka Magazynowa”.

Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli, zarządów, kierownictw firm.

Szczególnie polecamy je pracownikom magazynów, działów logistycznych, zaopatrzeniowych, handlowych, produkcyjnych oraz osób związanych z zagadnieniami gospodarki magazynowej.

Cele szkolenia

Celem szkolenia gospodarka magazynowa jest przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu nowoczesnych zasad gospodarki magazynowej.

W trakcie szkolenia gospodarka magazynowa uczestnicy:

  • Zdobędą i usystematyzują wiedzę o funkcjonowaniu magazynu w nowoczesnym systemie logistycznym.
  • Nauczą się określać procesy magazynowe oraz wymiarować przepływy w magazynie.
  • Dowiedzą się jak koszty magazynowe wpływają na wynik finansowy firmy.
  • Poznają zastosowania mierników i wskaźników zarządzania magazynem.

Program szkolenia

1. WPROWADZENIE

  • Definicja zakres i cele gospodarki magazynowej
  • Proces
  • System
  • Zarządzanie
  • Kryteria i metody wyboru produktów i dostawców

2. MAGAZYNY I ICH FUNKCJE W SYSTEMACH LOGISTYCZNYCH

  • Logistyka a system logistyczny
  • Definicja, funkcje i rodzaje magazynu
  • Magazyn wysokiego składowania
  • Centra dystrybucyjne i logistyczne
  • Magazyn klasy „A”

3. INFRASTRUKTURA MAGAZYNOWA

  • Informacja i dokumenty w systemie magazynowym
  • Infrastruktura, sprzęt i urządzenia magazynowe
  • Współzależność pomiędzy elementami infrastruktury magazynowej
  • Sieci magazynowe – prawo pierwiastka kwadratowego
  • Systemy zarządzania magazynem (WMS)
  • Kody kreskowe i RFID

4. JEDNOSTKI ŁADUNKOWE

  • Pojęcie jednostki ładunkowej
  • Funkcje opakowań
  • System wymiarowy opakowań

5. PROCESY MAGAZYNOWE

  • Procesy w magazynach, właściciele procesów
  • Zasada FIFO
  • Wymiarowanie przepływów w magazynie
  • Podstawowe zasady rozplanowania magazynu
  • Komisjonowanie (kompletowanie) wysyłek

6. KOSZTY MAGAZYNOWANIA

  • Pojęcie kosztów magazynowania
  • Klasyfikacja kosztów magazynowania
  • Koszty stałe i koszty zmienne w systemie magazynowym
  • Koszty a wynik finansowy firmy

7. MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZARZĄDZANIA MAGAZYNEM

  • Inwentaryzacja zapasów magazynowych
  • Wskaźniki ilościowe i jakościowe realizacji procesów magazynowych
  • System wskaźników i mierników oceny pracy magazynów

8. ZARZĄDZANIE ZAPASAMI W GOSPODARCE MAGAZYNOWEJ

  • Definicja i funkcje zapasów w przedsiębiorstwie
  • Klasyfikacja zapasów
  • Zarządzanie zapasami jako podstawowy problem logistyki
  • Zadanie logistyczne

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

(Visited 297 times, 1 visits today)
Share

Bogdan Kroker

Menedżer w korporacjach międzynarodowych, doradca w firmach konsultingowych, specjalista w zakresie zarządzania procesami logistycznymi i łańcuchem dostaw. Karierę zawodową rozpoczynał w japońskim koncernie ITOCHU Corporation, gdzie odpowiadał m.in. za planowanie zakupów i sprzedaży, zarządzanie zapasami oraz organizację transportu i spedycji. W latach 1997–1999 Production Control & Logistics Manager w Delphi Automotive Systems zakres jego odpowiedzialności obejmował całe spektrum działań związanych z organizacją produkcji, zarządzaniem zapasami, pracą magazynów. Brał udział we wdrożeniach systemu SAP/R3 i systemu zarządzania jakością QS9000. Od końca 1999 roku Kierownik Działu Logistyki i Zakupów w TRW Steering Polska S.A. kierował projektami: zorganizowania działu logistyki wg. standardów amerykańskich oraz wdrożenia systemu ISO9000. W roku 2000 związany z Cussons Polska S.A. na stanowisku Kierownika Planowania Materiałowego gdzie wdrażał moduły Distribution Requirements Planning, Master Production Schedule i Capacity Planning w systemie MFG PRO. Następnie pracował w jako Office & Logistics Manager w TYCO Electronics gdzie kierował działem logistyki. W latach 2003–2007 Senior Consultant w KPMG w dziale Risk and Advisory Services doradzał klientom KPMG w zakresie analizy i usprawnienia procesów logistycznych (analiza procesów zakupowych, transportowych magazynowych, racjonalizacja sieci magazynów, ocena efektywności procesów i analiza ryzyka, wdrażanie lean management w łańcuchach dostaw). Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (d. SGPiS), studiów podyplomowych na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej oraz w Instytucie Logistyki Wojskowej Akademii Technicznej. W Katedrze Logistyki SGH obronił pracę doktorską na temat zastosowania koncepcji lean management w łańcuchach dostaw w polskim przemyśle. Posiada certyfikat kompetencji zawodowych "European Senior Logistician" wydany przez ELA (European Logistics Association).

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook