NOWOCZESNE SYSTEMY LOGISTYCZNE – Lean Management i ECR

Share
NOWOCZESNE SYSTEMY LOGISTYCZNE - Lean Management i ECR

NOWOCZESNE SYSTEMY LOGISTYCZNE - Lean Management i ECR

Szkolenie Nowoczesne systemy logistyczne – lean management i ECR. Logistyka jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów zarządzania. Ważne jest dla przyszłości firmy, aby wybrać właściwą drogę rozwoju systemu logistycznego przedsiębiorstwa oraz wprowadzać na czas odpowiednie do wymogów rynku i możliwości firmy zmiany w procesach logistycznych.

W trakcie szkolenia „Nowoczesne Systemy Logistyczne” przekażemy wiedzę związaną z praktycznymi zastosowaniami Lean Management i ECR(ang. Efficient Consumer Response) znanego w Polsce jako „łańcuch dostaw zorientowany na klienta”. ECR jest to nowoczesna strategia dystrybucji artykułów częstego zakupu, która w jednym łańcuchu dostaw integruje producentów, dystrybutorów i handlowców. Celem funkcjonowania ECR jest zbudowanie efektywnego kosztowo systemu, który jednocześnie będzie reagował na potrzeby konsumentów. Podstawowym założeniem systemu ECR jest to że, jest on kierowany przez realny popyt rynkowy.

 

Efektem prawidłowego wdrożenia i zarządzania system ECR jest zmniejszenie kosztu całkowitego samego systemu, zmniejszenie poziomu zapasów przy równoczesnym podniesieniu wartości dla ostatecznego klienta. Dostępne oficjalnie dane wskazują, że stosowanie ECR może prowadzić do obniżenia cen produktów końcowych o średnio 6,1 %.

 

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nowoczesnymi koncepcjami systemów logistycznych i możliwościami jakie daje ich zastosowanie w polskich przedsiębiorstwach.

 

Biorąc udział w szkoleniu

• Zapoznasz się z genezą i praktycznymi zastosowaniami Lean Management i ECR (Efficient Consumer Response).

• Poznasz konkretne narzędzia i możliwości jakie stwarzają oba systemy.

• Nauczysz się techniki mapowania procesów w organizacji.

• Dowiesz kiedy i jak należy wdrażać lean management i ECR.

 

Program szkolenia

1. WPROWADZENIE

• Proces logistyczny

• System logistyczny

• Zarządzanie logistyczne

2. GENEZA LEAN MANAGEMENT

• Produkcja Rzemieślnicza – Produkcja Masowa

• TPS – Toyota Production System

• Elementy Lean Management

3. GENEZA EFFICIENT CONSUMER RESPONSE (ECR)

• Definicje ECR

• Obszary zastosowania ECR

• Organizacja ECR na świecie

4. NARZĘDZIA LEAN MANAGEMENT I ECR

• Narzędzia Lean Management

• Narzędzia ECR

• Rola zarządzania logistycznego w Lean Management i ECR

5. MAPOWANIE PROCESÓW

• Mapowanie narzędziem wizualizacji procesów

• Mapowanie stanu aktualnego organizacji

• Mapowanie stanu docelowego organizacji

6. PRZESŁANKI WDROŻENIA LEAN MANAGEMENT I ECR

• Przejście od funkcji do procesów w organizacji

• Etapy wdrażania ECR

• Wdrażanie elementów Lean Management

7. LEAN MANAGEMENT I ECR W PRZEDSIĘBIORSTWACH USŁUGOWYCH

• Charakterystyka przedsiębiorstw usługowych

• Uniwersalny charakter koncepcji Lean Management i ECR

• Obszary ekspansji koncepcji Lean Management

8. PRZYKŁADY WDROŻEŃ LEAN MANAGEMENT I ECR

• Lean Management w praktyce

• ECR w praktyce

• Mierniki i wskaźniki efektywności procesów logistycznych

 

Trener

BOGDAN KROKER

Bogdan Kroker Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa

Bogdan Kroker Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa

Menedżer w korporacjach międzynarodowych, doradca w firmach konsultingowych, specjalista w zakresie zarządzania procesami logistycznymi i łańcuchem dostaw.

Karierę zawodową rozpoczynał w japońskim koncernie ITOCHU Corporation, gdzie odpowiadał m.in.: za planowanie zakupów i sprzedaży, zarządzanie zapasami oraz organizację transportu i spedycji.

W latach 1997 – 1999 Production Control & Logistics Manager w Delphi Automotive Systems zakres jego odpowiedzialności obejmował całe spektrum działań związanych z organizacją produkcji, zarządzaniem zapasami, pracą magazynów. Brał udział we wdrożeniach systemu SAP/R3 i systemu zarządzania jakością QS9000.

Od końca 1999 roku Kierownik Działu Logistyki i Zakupów w TRW Steering Polska S.A. kierował projektami: zorganizowania działu logistyki wg. standardów amerykańskich oraz wdrożenia systemu ISO9000.

W roku 2000 związany z Cussons Polska S.A. na stanowisku Kierownika Planowania Materiałowego gdzie wdrażał moduły Distribution Requirements Planning, Master Production Schedule i Capacity Planning w systemie MFG PRO.

Następnie pracował w jako Office & Logistics Manager w TYCO Electronics gdzie kierował działem logistyki.

W latach 2003 ? 2007 Senior Consultant w KPMG w dziale Risk and Advisory Services doradzał klientom KPMG w zakresie analizy i usprawnienia procesów logistycznych (analiza procesów zakupowych, transportowych magazynowych, racjonalizacja sieci magazynów, ocena efektywności procesów i analiza ryzyka, wdrażanie ?lean management? w łańcuchach dostaw).

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (d. SGPiS), studiów podyplomowych na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej oraz w Instytucie Logistyki Wojskowej Akademii Technicznej. Kontynuuje studia doktoranckie na SGH w Katedrze Logistyki.

Posiada certyfikat kompetencji zawodowych „European Senior Logistician” wydany przez ELA (European Logistics Association).

 Kontkat w sprawie szkolenia

(Visited 190 times, 1 visits today)
Share

administrator

Daniel Bogusz Prezes Zarządu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Od 1998 roku zajmuje się profesjonalnych zarządzaniem szkoleniami i zaawansowanymi projektami i programami rozwojowymi dla menedżerów i pracowników polskich firm. Ekspert w dziedzinie szkoleń, HRM, zarządzania strategicznego, marketingu i sprzedaży BtB.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook