Popyt na nieruchomości premium jest stabilny. Połowa apartamentów w Cosmopolitan znalazła już nabywców

Share

Zapotrzebowanie na najwyższej klasy nieruchomości w prestiżowych lokalizacjach (tzw. prime location) w mniejszym stopniu zależy od koniunktury gospodarczej, dlatego jest stabilne zarówno podczas rozwoju, jak i kryzysu. Dzięki temu połowa apartamentów w 44-piętrowym Cosmopolitan w Warszawie, zaprojektowanym przez Helmuta Jahna, znalazła już nabywców. Lokale oddawane właścicielom są wykończone. Tacit Development Polska, właściciel budynku, przygotowuje się do kolejnych realizacji.


Karolina Kaim, Prezes zarządu, Tacit Development, właściciel budynku Cosmopolitan w Warszawie

– W tej chwili sprzedaż apartamentów w Cosmopolitan sięga 50 proc. – informuje agencję Newseria Inwestor Karolina Kaim, prezes zarządu firmy Tacit Development Polska, która jest właścicielem budynku. – Ten segment rynku [ekskluzywnych nieruchomości, leżących w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, oferujących bogaty program usług dodatkowych – red.] jest odporny na kryzysy i różnego rodzaju fluktuacje. Popyt jest na nim bardzo stabilny.

Cosmopolitan przy ulicy Twardej 4 w Warszawie został zaprojektowany przez Helmuta Jahna, jednego z największych architektów XXI wieku, autora m.in. siedziby Unii Europejskiej w Brukseli czy Sony Center w Berlinie. Projekt przy Twardej jest jego pierwszą realizacją w Polsce.

Ukończony w 2014 roku Cosmopolitan ma 160 metrów wysokości, 44 piętra, 236 wykończonych i wyposażonych mieszkań (od 54 do 380 mkw.) oraz 299 miejsc parkingowych. Powierzchnia mieszkalna budynku (od ósmego piętra wzwyż) wynosi 25 tys. mkw. a komercyjna – 7 tys. mkw. Nabywcy apartamentów w Cosmopolitan kupują gotowe i całkowicie wykończone lokale.

– Proszę sobie wyobrazić, jak funkcjonowałaby wieża, gdyby połowa apartamentów była wykończona, a drugie 50 proc. znajdowało się w tzw. stanie deweloperskim – przekonuje Kaim. – Jest to absolutnie niemożliwe na rynku, który dopiero tak naprawdę tworzymy. Cosmopolitan jest prekursorem na rynku i tworzy zupełnie nową kategorię produktu.

Jak podkreśla, mieszkania w takich lokalizacjach kupuje klient zamożny, który lubi życie w mieście i chce być w centrum wydarzeń.

– Nasi klienci są bardzo mobilni, dużo podróżują. Mieszkanie w Cosmopolitanie nigdy nie jest ich pierwszym apartamentem. To przeważnie druga, trzecia albo kolejna lokalizacja. Dlatego też nasi nabywcy lubią rozwiązania proste. Nie chcą tracić czasu, czekając na gotowy produkt dwa albo trzy lata – charakteryzuje grupę docelową inwestycji Karolina Kaim.

Kolejnym budynkiem stawianym przez Tacit Development Polska, także w stolicy, jest kameralna kamienica przy ulicy Podchorążych (Park Lane Apartments), w okolicy Łazienek Królewskich. Znajduje się tam tylko dwanaście mieszkań o powierzchni od 170 do 330 mkw.

– Przy Podchorążych, zarówno jeśli chodzi o lokalizację, jak i typ budynku, możemy mówić o topowej, prestiżowej realizacji. Wartość inwestycji wynosi kilkadziesiąt milionów złotych. Poza tym projektujemy hotel we Wrocławiu, na Ostrowie Tumskim. Jesteśmy na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę – wymienia Kaim. – Cosmopolitan finansowany był z kapitału własnego, co świadczy o dużej stabilności Grupy Tacit. W przyszłości możemy ewentualnie wspomagać się kredytami, ale raczej prostymi, hipotecznymi.

Znalezione dzięki

(Visited 432 times, 1 visits today)
Share

administrator

Daniel Bogusz Prezes Zarządu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Od 1998 roku zajmuje się profesjonalnych zarządzaniem szkoleniami i zaawansowanymi projektami i programami rozwojowymi dla menedżerów i pracowników polskich firm. Ekspert w dziedzinie szkoleń, HRM, zarządzania strategicznego, marketingu i sprzedaży BtB.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook