Sprzedaż w internecie dla handlowców i kluczowe elementy e-marketingu

Share

Celem szkolenia „Sprzedaż w internecie dla handlowców i kluczowe elementy e-marketingu” jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności pozwalających na wykorzystanie w procesie sprzedaży i pozyskiwania klientów (w większości darmowych) narzędzi internetowych.

Uczestnicy dowiedzą się i nauczą się:

  • Poszukiwać klientów i zbierać informacje o rynku przy użyciu mało znanych funkcji wyszukiwarki Google.
  • Identyfikować trendy i zainteresowania klientów przy pomocy Google Trends.
  • Wykorzystywać emailing do sprzedaży.
  • Jak korzystać z dostępnych narzędzi internetowych i deskopowych do organizacji pracy handlowej.
  • Jak docierać i pozyskiwać klientów w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Linkedin, Slideshare.
  • Przygotować efektowne prezentacje multimedialne online.
  • Tworzyć landing page (ministrony) do pozyskiwania zapytań od potencjalnych klientów.
  • Wykorzystywać elementy analizy ruchu internetowego do badania skuteczności swoich działań marketingowych.
  • Jakie są podstawy SEO (optymalizacji komunikatów w internecie).
  • Podstawowych zasad odpłatnej promocji w wyszukiwarkach.

Szkolenie „Sprzedaż w internecie dla handlowców i kluczowe elementy e-marketingu” jest przeznaczone dla:

  • Handlowców, specjalistów ds. sprzedaży wykorzystujących w pracy internet i media społecznościowe.
  • Menedżerów działów handlowych / sprzedaży, które korzystają z narzędzi internetowych i społecznościowych do pozyskiwania klientów.
  • Specjaliści ds. marketingu wspierających i organizujących sprzedaż produktów i usług w kanale internetowym i social media.

Program szkolenia:

1. BIAŁY WYWIAD – POSZUKIWANIE INFORMACJI O KLIENTACH

  • „Ułatwienia”, skróty i mało znane funkcje wyszukiwarki Google
  • Weryfikowanie klientów przy użyciu ogólnodostępnych baz instytucji publicznych
  • Poszukiwanie danych o potencjalnych klientach „w sąsiedztwie”

2. IDENTYFIKOWANIE TRENDÓW I ZAINTERESOWAŃ

  • Praktyczne zastosowanie informacji o zapytaniach wprowadzanych do wyszukiwarek do optymalizowania treści ofert, mailingów handlowych, korespondencji z klientami
  • Możliwości narzędzia Google Trends

3. WYKORZYSTANIE MASOWEJ KOMUNIKACJI EMAILOWEJ W SPRZEDAŻY

  • Skuteczne i bezpieczne wysyłanie ofert drogą elektroniczną
  • Kluczowe zagadnienia email marketingu
  • Wskazówki, jak rozbudowywać bazę klientów i jak zachęcać ludzi do wyrażenia zgód na komunikację
  • Przegląd narzędzi do zarządzania bazami danych email (w tym bezpłatnych)
  • Przykłady tworzenia wiadomości masowych
  • Analiza raportów z kampanii mailingowych

4a. NARZĘDZIA DESKTOPOWE I MOBILNE WSPIERAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY HANDLOWCA – PRODUKTÓWNOŚĆ I KOMUNIKACJA

  • Przegląd ogólnodostępnych, prostych w użyciu narzędzi online I aplikacji usprawniających gromadzenie dokumentów, wizytówek, zbieranie notatek (podczas research online i offline), organizację zadań handlowca
  • Przegląd ogólnodostępnych rozwiązań umożliwiających skuteczną wymianę dużych plików

4b. NARZĘDZIA DESKTOPOWE I MOBILNE WSPIERAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY HANDLOWCA – PRODUKTÓWNOŚĆ I KOMUNIKACJA

5. WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W PROCESIE POZYSKIWANIA KLIENTÓW

  • Zastosowanie fan-page-y; co decyduje o tym, kto widzi nasze komunikaty – Edge Rank
  • Wykorzystanie FB Ads do docierania z ofertą do wybranych grup odbiorców
  • Linkedin i social networking
  • Slideshare jako narzędzie do marketingu i pozyskiwania zainteresowania klientów

6. NARZĘDZIA W CHMURZE – KOOPERACJA W ZESPOLE I PODSTAWOWE ROZWIĄZANIA CRM

  • Wprowadzenie do bezpłatnego Microsoft Office Online
  • Przykład współdziałania w grupie przy wykorzystaniu Google Docs
  • Przykład prostego w użyciu i bezpłatnego (dla małej liczby użytkowników) rozwiązania CRM (Customer Relationship Management)

7. WIĘCEJ NIŻ POWERPOINT

  • Przykłady możliwości przystępnych narzędzi internetowych, które mogą być alternatywnym wobec MS Powerpoint narzędziem do samodzielnego tworzenia efektownych prezentacji multimedialnych
  • Banki zdjęć, z których można legalnie czerpać przy projektowaniu prezentacji, landing page’y i ofert. Rodzaje licencji
  • Darmowe narzędzia do prostego przygotowania grafik online do prezentacji i ofert

8. TWORZENIE LANDING PAGE-y

  • Przykłady „ministron” (landing pageÿy) do prezentowania produktów, ofert specjalnych, formularzy rejestracyjnych, pozyskiwania feedbacku od potencjalnych klientów
  • Podstawowe narzędzia, które umożliwiają proste i samodzielne tworzenie landing page’y bez znajomości programowania i umiejętności technicznych

9. POMIAR I ANALIZA RUCHU INTERNETOWEGO

  • Podstawowe sposoby pomiaru landing page’y (stron internetowych) w celu badania efektywności działań
  • Fundamentalne pojęcia i wskaźniki wytłumaczone w bajecznie prosty sposób
  • Podstawy analizy przy użyciu Google Analytics

10. JAK DAĆ SIĘ ZNALEŹĆ W SIECI?

  • Wprowadzenie do SEO – podstawowe wskazówki dotyczące optymalizowania komunikatów i treści ofert publikowanych na landing pageÿach, by więcej potencjalnych klientów samodzielne znajdowało nas poprzez wyszukiwarki

11. ODPŁATNA PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

  • Wprowadzenie do modeli reklamy w internecie, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy efektywnościowej – z płatnością za pozyskanie kontaktu, wypełnienie ankiety
  • Wstęp do SEM – odpłatnego publikowania linków w wyszukiwarkach internetowych w celu pozyskania nowych klientów

12. KREATYWNE WIZYTÓWKI I WZBOGACONE OFERTY

Przykłady ultrakreatywnego wykorzystania QR-kodów do przekazywania danych kontaktowych i zaskakująco wielu innych dodatkowych informacji
Samodzielne i bajecznie proste generowanie QR-kodów

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

(Visited 327 times, 1 visits today)
Share

Marcin Kozioł

Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m.in. koncerny wydawnicze Bauer i G+J) zawodowym i biznesowym. Karierę zawodową rozpoczynał, jako dziennikarz, wydawca i redaktor w mediach drukowanych w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych. Regularnie publikował m.in. na łamach "Gazety Wyborczej w Krakowie" i tygodniku "Przekrój" (cykl "Przekrój Sieci"). W tym samym czasie prowadził firmę Wizjonet będącą jednym z pionierów w Polsce w produkcji multimedialnych materiałów promocyjnych przeznaczonych do rozpowszechniania w Internecie oraz na nośnikach cyfrowych. W latach 2001 - 2007 związanych z grupą wydawnictwa BAUER pracował na stanowiskach z-cy Dyrektora Nowych Mediów i Managera Nowych Projektów. Kierował lub współkierował licznymi projektami mobilnymi obejmującymi swoim zasięgiem Polskę, Czechy, Rosję, Węgry i USA. Zarządzał całością projektu mobilnego realizowanego dla Bauer Publishing w Stanach Zjednoczonych. Współpracował z międzynarodowymi operatorami telefonii komórkowej, agencjami usług mobilnych i dostawcami treści. Od 2007 do 2012 roku związany z G+J Gruner und Jahr jako Dyrektor Multimediów odpowiedzialny za zarządzanie strategią inwestycji G+J w obszarze internet / mobile oraz Członek Zarządu Pixelate Ventures (grupa G+J) – firmy wyspecjalizowanej w produkcji gier MMO w modelu freemium. Zarządzał zespołem 42 pracowników i 20 współpracowników. Efektem jego pracy było stworzenie portfolio kilkunastu serwisów internetowych odwiedzanych przez 3 miliony realnych użytkowników miesięcznie. Od 2012 roku doradca zarządu, a obecnie Szef Mediów Elektronicznych w Wydawnictwie Zwierciadło (magazyny na tablety i inne urządzenia mobilne, serwisy internetowe, usługi e-commerce) oraz Dyrektor Zarządzający w agencji reklamowej Skyboat (od strategii komunikacji po kreację wszelkich formatów reklamowych, w tym wysokobudżetowych reklam telewizyjnych i nietypowych formatów "video-viral" do internetu). Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej), AGH w Krakowie (studia podyplomowe z zakresu PR), Oxford Brookes University (dyplom MBA z wyróżnieniem – akredytacja AMBA). Stypendysta United World College oraz Gordonstoun School. Stypendium CREST – złoty medal British Scientific Society. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook