INTERNET DLA PRZEDSIĘBIORCY. Jak rozwinąć firmę dzięki internetowi

Share

Szkolenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców, osób prowadzących działalność gospodarczą oraz managerów bez przygotowania technicznego, także osób zupełnie początkujących w wykorzystywaniu nowych technologii.

Szkolenie jest multidyscyplinarne, łącząc takie obszary, jak marketing internetowy, reklamę, content marketing i tworzenie serwisów internetowych, SEO, sprzedaż, rozwiązania mobilne, media społecznościowe, narzędzia do organizacji pracy, wykorzystanie darmowych narzędzi „w chmurze”. Dla wszystkich osób, które dotychczas nie czuły się pewnie w sferze rozwiązań internetowych, a także tych, którzy chcą swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie uporządkować i wzbogacić – to szkolenie jest doskonałą okazją, by niemal natychmiast zacząć wykorzystywać zdobycze nowych technologii dla rozwoju swojego biznesu.

Cele szkolenia:

Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę, a przede wszystkim w praktyczne umiejętności korzystania z ogólnodostępnych, najczęściej darmowych narzędzi internetowych, które w znaczący sposób mogą wesprzeć szybki rozwój biznesu, poprawić efektywność pracy, pozyskać nowych klientów.

Uczestnicy podczas zajęć:

  • Poznają bezpłatne narzędzia (Google Analytics) umożliwiające im pomiar i analizę ruchu internetowego.
  • Dowiedzą się, jakich form reklamy w internecie mogą użyć do promowania swojej firmy.
  • Nauczą się korzystać z Google Trends do określenia zainteresowań potencjalnych klientów i profilowania swoich działań marketingowych.
  • Zdobędą wiedzę i umiejętności korzystania z narzędzi deskopowych i mobilnych do organizowania pracy przedsiębiorstwa.
  • Nauczą się wykorzystywać media społecznościowe (Facebook, Slideshare, LinkedIn) do promowania swojej marki.
  • Poznają zasady i metody zdobywania w internecie informacji o klientach (biały wywiad).
  • Nauczą się zasad zarządzania bazami emailowymi klientów i zdobędą wiedzę o strategii działań e-marketingowych.
  • Dowiedzą się jak mogą wykorzystać zasady SEO w promowaniu strony internetowej swojego przedsiębiorstwa.
  • Zdobędą umiejętności pracy z systemem WordPress i wykorzystania go zarządzania witryną firmową.

Sposób prowadzenia szkolenia:

Podczas szkolenia mówimy prostym, nietechnicznym językiem o skomplikowanych rzeczach, które już po chwili stają się zrozumiałe, przyjazne i znacznie prostsze. Razem z trenerem „oswajamy internet”, by uczynić z internetowych narzędzi klucz do sukcesu w biznesie (czy to jednoosobowej działalności, czy też wielkiej korporacji).

Wiele narzędzi będzie zaprezentowanych i omówionych, a najważniejsze będą przedmiotem praktycznych zajęć, które wypełniają zdecydowaną większość czasu szkolenia. Dlatego zachęcamy uczestników do zabrania własnych laptopów, (ale posiadanie własnego komputera nie jest koniecznie – większość ćwiczeń grupa realizuje wspólnie z trenerem na głównym komputerze).

Grupa docelowa szkolenia:

Na szkolenie „Internet dla Przedsiębiorcy. Jak rozwinąć firmę dzięki internetowi” zapraszamy:

  • Właścicieli firm, przedsiębiorców chcących wykorzystać ogromny potencjał Internetu do rozwoju swoich firm.
  • TOP Managerów zarządzających przedsiębiorstwami, którzy widzą konieczność obecności produktów, usług, marek w internecie.
  • Przedsiębiorców prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze chcących rozwinąć swój biznes.

Program szkolenia:

1. POMIAR I ANALIZA RUCHU INTERNETOWEGO

  • Po co „śledzić” użytkowników?
  • Fundamentalne pojęcia i wskaźniki wytłumaczone w bajecznie prosty sposób
  • Podstawy analizy przy użyciu Google Analytics

2. WSTĘP DO REKLAMY INTERNETOWEJ, MOBILNEJ I ZARYS SEM (SEARCH ENGINE MARKETING)

  • Przegląd głównych formatów reklamowych
  • Podstawowe modele zakupu reklamy (CPM, CPC, CPA i inne)
  • Zarys możliwości Google Adwords
  • Dobór narzędzi e-marketingowych, planowanie kampanii

3. IDENTYFIKOWANIE TRENDÓW I ZAINTERESOWAŃ INTERNAUTÓW – możliwości narzędzia Google Trends

  • Praktyczne zastosowanie informacji z wyszukiwarek do profilowania działań marketingowych i sprzedażowych

4. NARZĘDZIA DESKTOPOWE I MOBILNE WSPIERAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY – PRODUKTÓWNOŚĆ, KOMUNIKACJA, WYMIANA DOKUMENTÓW I CRM

  • Przegląd ogólnodostępnych, prostych w użyciu narzędzi online i aplikacji usprawniających gromadzenie dokumentów, wizytówek, zbieranie notatek (podczas research online i offline), organizację zadań handlowca
  • Przegląd ogólnodostępnych rozwiązań umożliwiających skuteczną wymianę dużych plików
  • Wprowadzenie do bezpłatnego Microsoft Office Online
  • Przykład współdziałania w grupie przy wykorzystaniu Google Docs
  • Przykład prostego w użyciu i bezpłatnego (dla małej liczby użytkowników) rozwiązania CRM (Customer Relationship Management)

5. SOCIAL MEDIA W BIZNESIE

  • Zastosowanie fan-page’y FB: co decyduje o tym, kto widzi nasze komunikaty – Edge Rank
  • Wykorzystanie FB Ads do docierania z ofertą do wybranych grup odbiorców
  • Linkedin i social networking
  • Slideshare, jako narzędzie do marketingu i pozyskiwania zainteresowania klientów

6. WIĘCEJ NIŻ POWERPOINT

  • Przykłady możliwości przystępnych narzędzi internetowych, które mogą być alternatywnym wobec MS Powerpoint narzędziem do samodzielnego tworzenia efektownych prezentacji multimedialnych
  • Banki zdjęć, z których można legalnie czerpać przy projektowaniu prezentacji, landing page’y i ofert. Rodzaje licencji
  • Darmowe narzędzia do prostego przygotowania grafik online do prezentacji i ofert

7. „BIAŁY WYWIAD” – POSZUKIWANIE INFORMACJI O KLIENTACH

  • „Ułatwienia”, skróty i mało znane funkcje wyszukiwarki Google
  • Weryfikowanie klientów przy użyciu ogólnodostępnych baz instytucji publicznych
  • Poszukiwanie danych o potencjalnych klientach „w sąsiedztwie”

8. BAZY DANYCH EMAILOWYCH BIZNESIE

  • Kluczowe zagadnienia email marketingu
  • Narzędzia do zarządzania bazami danych email – na przykładzie systemu SARE
  • Analiza raportów z kampanii mailingowych
  • Strategia działań e-marketingowych

9. JAK DAĆ SIĘ ZNALEŹĆ W SIECI?

  • Wprowadzenie do SEO – podstawowe wskazówki dotyczące optymalizowania treści serwisów internetowych, blogów, by były łatwiej dostępne w wyszukiwarkach

10. UAKTUALNIANIE SERWISU INTERNETOWEGO – praca z CMS przykładzie systemu

  • WordPress
  • Wprowadzenie do content marketingu
  • Prezentacja podstawowych zasad i technicznych aspektów uzupełnienia treści w serwisach internetowych w systemach CMS (Content Management System) na przykładzie darmowego systemu WordPress

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

(Visited 94 times, 1 visits today)
Share

Marcin Kozioł

Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m.in. koncerny wydawnicze Bauer i G+J) zawodowym i biznesowym. Karierę zawodową rozpoczynał, jako dziennikarz, wydawca i redaktor w mediach drukowanych w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych. Regularnie publikował m.in. na łamach "Gazety Wyborczej w Krakowie" i tygodniku "Przekrój" (cykl "Przekrój Sieci"). W tym samym czasie prowadził firmę Wizjonet będącą jednym z pionierów w Polsce w produkcji multimedialnych materiałów promocyjnych przeznaczonych do rozpowszechniania w Internecie oraz na nośnikach cyfrowych. W latach 2001 - 2007 związanych z grupą wydawnictwa BAUER pracował na stanowiskach z-cy Dyrektora Nowych Mediów i Managera Nowych Projektów. Kierował lub współkierował licznymi projektami mobilnymi obejmującymi swoim zasięgiem Polskę, Czechy, Rosję, Węgry i USA. Zarządzał całością projektu mobilnego realizowanego dla Bauer Publishing w Stanach Zjednoczonych. Współpracował z międzynarodowymi operatorami telefonii komórkowej, agencjami usług mobilnych i dostawcami treści. Od 2007 do 2012 roku związany z G+J Gruner und Jahr jako Dyrektor Multimediów odpowiedzialny za zarządzanie strategią inwestycji G+J w obszarze internet / mobile oraz Członek Zarządu Pixelate Ventures (grupa G+J) – firmy wyspecjalizowanej w produkcji gier MMO w modelu freemium. Zarządzał zespołem 42 pracowników i 20 współpracowników. Efektem jego pracy było stworzenie portfolio kilkunastu serwisów internetowych odwiedzanych przez 3 miliony realnych użytkowników miesięcznie. Od 2012 roku doradca zarządu, a obecnie Szef Mediów Elektronicznych w Wydawnictwie Zwierciadło (magazyny na tablety i inne urządzenia mobilne, serwisy internetowe, usługi e-commerce) oraz Dyrektor Zarządzający w agencji reklamowej Skyboat (od strategii komunikacji po kreację wszelkich formatów reklamowych, w tym wysokobudżetowych reklam telewizyjnych i nietypowych formatów "video-viral" do internetu). Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej), AGH w Krakowie (studia podyplomowe z zakresu PR), Oxford Brookes University (dyplom MBA z wyróżnieniem – akredytacja AMBA). Stypendysta United World College oraz Gordonstoun School. Stypendium CREST – złoty medal British Scientific Society. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook