WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (New Product Development)

Share

Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą.

I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskiego coraz większa konkurencja i nasycenie rynku powoduje, że więcej jest nieudanych „launch-ów” niż tych zakończonych sukcesem. Jak więc profesjonalnie przygotować się do wprowadzenia nowego produktu na rynek? Jakich błędów unikać? Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia.

Szkolenie jest przeznaczone dla product i brand managerów, dyrektorów marketingu, członków zarządu.

Cele szkolenia:

  • Biorąc udział w szkoleniu zostaniesz przygotowany do wprowadzenia nowego produktu na rynek.
  • Poznasz modele rozwoju nowych produktów i nowoczesną strukturę procesu ich rozwoju.
  • Dowiesz się, jakie są elementy i jak w praktyce wygląda proces wprowadzania nowego produktu na rynek.
  • Nauczysz się zarządzać procesem wprowadzaniem Twojego nowego produktu na rynek.
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci ograniczyć ryzyko związane z wprowadzeniem nowego produktu.
  • Będziesz umiał określać relacje pomiędzy Twoim nowym produktem a jego otoczeniem rynkowym. Dowiesz się jak wykorzystać szanse i zapobiegać zagrożeniom.

Program szkolenia:

1. PRZED WPROWADZENIEM NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK – KONIECZNE PODSTAWY

  • Organizacja przedsiębiorstwa przed wprowadzeniem nowego produktu
  • Kto i kiedy powinien myśleć o wprowadzaniu nowych produktów?
  • Kompetencje firm w zakresie wprowadzania nowych produktów

2. NOWY PRODUKT

  • Definicje i podstawowe pojęcia
  • Klasyfikacja nowych produktów
  • Znaczenie procesu i rola rozwoju nowych produktów
  • Główne czynniki powodzenia

3. MODELE ROZWOJU NOWYCH PRODUKTÓW

  • Model sekwencyjny
  • Model zintegrowany
  • Inne przykłady

4. STRUKTURA PROCESU ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU

  • Budowa ogólna procesu
  • Struktura decyzyjna w procesie
  • Pułapki i zagrożenia w procesie

5. PRZYGOTOWANIE PROCESU WPROWADZANIA NOWEGO PRODUKTU

  • Budżet
  • Pomysły
  • Analiza pomysłu
  • Formalizacja, opracowanie i testowanie na etapie koncepcji
  • Strategia marketingowa
  • Analiza ekonomiczno – biznesowa projektu

6. ZARZĄDZANIE WPROWADZANIEM NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK

  • Opracowanie produktu
  • Testowanie produktu
  • Testowanie rynku – test marketingowy
  • Korekta produktu

7. WPROWADZENIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK

a) Komercjalizacja:

  • Prototyp idealny
  • Modyfikacja planu marketingowego i strategii
  • Kiedy? Gdzie? Komu? Jak?
  • Rozpoczęcie produkcji

b) Akceptacja nowego produktu na rynku:

  • Fazy procesu
  • Czynniki wpływające na proces
  • Nabywcy i ich reakcje

8. NOWY PRODUKT A KONCEPCJA MARKETING MIX W PRZEDSIĘBIORSTWIE

  • Pojęcie marketing mix
  • Wpływ nowego produktu na koncepcję marketing mix

9. METODY OGRANICZANIA RYZYKA W PROCESIE REALIZACJI ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU

  • Identyfikacja ryzyka
  • Zarządzanie i ograniczanie ryzyka

10. NOWY PRODUKT – ISTOTNE OBSZARY ZALEŻNE

  • Formy organizacyjne
  • Kto decyduje o nowym produkcie – Klient czy przedsiębiorstwo?
  • „Konkurencja nie śpi” – wpływ konkurencji na proces
  • Główne przyczyny niepowodzeń nowych produktów na rynku
  • Moda – silny czynnik wpływający na nowe produkty
  • Zmiany i ewolucje cyklu życia produktów

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

(Visited 288 times, 1 visits today)
Share

Tomasz Łucek

Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development. Karierę zawodową rozpoczynał w działach sprzedaży firm z branży high-tech - Pro Futuro SA i eCenter SA. Od 2001 roku związany z Agencją Reklamową S4 gdzie przeszedł wszystkie szczeble kariery począwszy od Kierownika działu Internet i Multimedia a skończywszy na stanowisku Business Development Director. Był odpowiedzialny m.in.: za przygotowanie i realizację działań strategicznych dla BP Partnerclub, programy lojalnościowe dla Prymat S.A. i Chipita Poland. Koordynował projekt "Standard Merchandisingowy" dla Calsberg Polska. Opracował i przeprowadził kilkadziesiąt projektów promocji konsumenckich, promocji sprzedaży, programów lojalnościowych, konkursów i loterii zarówno sektorze BtC jak i BtB. W latach 2006 - 2007 Dyrektor ds. Marketingu w Krośnieńskich Hutach Szkła Krosno S.A. w Grupie Kapitałowej Krosno. Zarządzał kompleksowo całym pionem marketingu, liczącym razem 35 osób. Opracował i z powodzeniem wdrożył nową strategię marketingową spółki obejmującą działania na rynku polskim i światowym. Z sukcesem zaprezentował na rynku międzynarodowym trzy nowe kolekcje obejmujące ponad 287 produktów. Przygotował i przeprowadził projekt wdrożenia nowej koncepcji handlowo - marketingowej dla sieci salonów "Galeria Krosno" w oparciu o wieloaspektowy "Concept Store". Obecnie doradza firmom w zakresie strategii marketingowych, programów konsumenckich. Trener współpracujący B&O Navigator. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i Polish Open Uniwersity.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook