ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI Z ELEMENTAMI NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH

Share

Zakupy jako nieodłączna część Łańcucha Dostaw stają się kluczowym elementem w strategicznym zarządzaniu organizacjami w obecnych czasach oraz znacznie przyczyniają się do zwiększenia konkurencyjności tychże przedsiębiorstw w walce o rynek i strategiach opartych na niskich kosztach.

Cele szkolenia:

Celem szkolenia „Zarządzanie Zakupami z Elementami Negocjacji Zakupowych” jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do nowoczesnego kierowania procesem organizacji i realizacji polityki zakupowej przedsiębiorstwa.

Biorąc udział w szkoleniu „Zarządzanie Zakupami z Elementami Negocjacji Zakupowych”:

  • Poznasz nowoczesne strategie stosowane w polityce zakupowej i narzędzia ich realizacji.
  • Nauczysz się wykorzystywać analizy i wskaźniki do mierzenia i oceny efektywności procesów zakupowych.
  • Poznasz zasady i modele współpracy z dostawcami.
  • Zdobędziesz (rozwiniesz) swoje kompetencje w zakresie negocjacji zakupowych.
  • Dowiesz się jak są podstawowe zasady organizacji działu zakupów i zarządzania zespołem kupców.

Program szkolenia:

1. SPECYFIKA I CELE DZIAŁU ZAOPATRZENIA

  • Funkcja i cele działu zaopatrzenia
  • Proces ewolucji roli zaopatrzenia w strukturach biznesowych
  • Logistyka zaopatrzeniowa i jej zadania cząstkowe

2. ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA A PROCES ZAOPATRZENIA

  • Ewolucja i cechy systemów MRP, MRP z zamkniętą pętlą, MRP II, ERP
  • Zaopatrzenie w systemie „just in time”
  • Podstawowe zasady zarządzania zaopatrzeniem

3. ZAOPATRZENIE JAKO PLAN I STRATEGIA

  • Działania procesu zaopatrzenia
  • Elementy strategii zakupu
  • Instrumenty polityki zaopatrzenia i przykłady ich stosowania

4. PLANOWANIE I MIERZENIE PROCESÓW ZAOPATRZENIOWYCH

  • Analiza rentowności i kosztów
  • Metody kształtowania zapasów
  • Analiza ABC XYZ w zarządzaniu bezpieczeństwem magazynowym
  • Analiza procesu: od zamówienia do przyjęcia

5. WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCAMI

  • Metody pozyskiwania informacji o produktach i dostawcach
  • Segmentacja dostawców i dostarczanego asortymentu
  • Kryteria wyboru dostawców
  • Zarządzanie dostawcami w modelach Supplier Development – SD, Early Supplier Involvement ESI
  • Strategiczne zarządzanie dostawcami
  • Metody modelowania współpracy
  • System okresowej oceny dostawców: kryteria i metody
  • Cykl współpracy: od nawiązania do zakończenia

6. REGULOWANIE ZASAD WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCAMI

  • Modele umów z dostawcą
  • Definiowanie warunków handlowych – możliwe warianty
  • Wzorowy kontrakt: na co zwracać uwagę, do czego dążyć, czego unikać
  • Jak doprowadzić do udanych renegocjacji warunków handlowych

7. NEGOCJACJE JAKO KLUCZOWY ELEMENT PROCESU ZAOPATRZENIA

  • Rodzaje negocjacji i typowe sytuacje
  • Style negocjacyjne
  • Przygotowanie do negocjacji
  • Specyfika procesu negocjacyjnego i jego warianty
  • Techniki negocjacyjne
  • Metody wywierania wpływu

8. ORGANIZOWANIE DZIAŁU ZAKUPÓW

  • Główne grzechy managerów działów zakupu
  • Budowanie zespołu zakupowego
  • Kompetencje kupców – jak je rozpoznać i jak je rozwijać

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

(Visited 365 times, 2 visits today)
Share

Marcin Mielniczuk

Trener praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania zakupami, dostawcami i negocjacji kupieckich. Posiada ponad 8 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu procesami zakupowymi. W latach 2006 - 2009 związany z Emperia Holding S.A. początkowo, jako Asystent ds. zakupów w Eldorado S.A. zarządzał grupami asortymentowymi w hurtowniach typu cash&carry, nadzorował dystrybucję produktów do sieci sklepów Stokrotka, negocjował warunki handlowe i ceny zakupu z blisko 40 dostawcami sieci. Następnie Regionalny Menedżer Zakupu w Stokrotce odpowiedzialny za zakupy dla wskazywanych grup asortymentowych na rynek, południowej, wschodniej i centralnej Polski. Zajmował się kształtowaniem polityki asortymentowej, doborem dostawców regionalnych i ogólnopolskich oraz prowadzeniem negocjacji handlowych. W latach 2009 - 2010 pracował na stanowiskach menedżerskich w firmach polskich (Fantasy Park) i niemieckich (SMF Germany GmbH Group / SMF Poland). Od końca 2010 Kupiec w Aldik Nova Sp. z o.o. (Maxima Grupe) zarządza polityką zakupu i sprzedaży w obrębie siedmiu grup asortymentowych dla całej sieci supermarketów. Jest odpowiedzialny za prowadzenie negocjacji zakupowych, osiągane wyniki zakupowe i wyniki sprzedażowe. Do jego obowiązków należy również ustalanie warunków umów z dostawcami i egzekwowanie warunków współpracy. Zarządza zespołem asystentów handlowych. Od 2014 roku Kierownik Działu Zakupów Produktów Świeżych w Aldik Nova Sp. z o.o. (Maxima Grupe). Jest odpowiedzialny min. za politykę zakupu i sprzedaży, wytyczanie i wdrażanie polityki rozwoju w obrębie powierzonych grup asortymentowych, dobór dostawców, kształtowanie oferty asortymentowej, negocjowanie warunków handlowych, inicjowanie akcji marketingowych wspierających sprzedaż. Zarządza działem zakupów i koordynuje pracę zespołu kupców. Absolwent Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook