SZKOLENIE WYWIERANIE WPŁYWU W NEGOCJACJACH, czyli Warsztaty dla Zawodowców

Share
Paweł Wojciechowski Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa
Paweł Wojciechowski Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa

Szkolenie Wywieranie Wpływu w Negocjacjach, czyli Warsztaty Perswazji dla Zawodowców. Przypomnij sobie kilka ostatnich sytuacji, w których targowałeś się o cenę swojego produktu czy o warunki umowy z kontrahentem.

Gdybyś mógł osiągnąć jedną, tylko jedną rzecz, która zapewniła by Ci pożądany wynik … co by to było?

Chciałbym ich przekonać do swojej propozycji.

Przekonać ich bardziej, niż oni przekonywali mnie. Żeby przyznali mi rację i żeby „stanęło na moim!”

Jak tego dokonać – o tym już na szkoleniu!

Cele szkolenia

Po szkoleniu Wywieranie Wpływu w Negocjacjach, uczestnicy będą potrafili:

• Wzmocnić swoją siłę negocjacyjną.

• Konstruktywnie budować porozumienie, nie zapominając o korzyściach.

• Stosować niektóre taktyki wywierania wpływu.

• Rozpoznawać i bronić się przed wywieraniem wpływu przez drugą stronę.

• Umiejętnie ustępować.

Szkolenie „Wywieranie Wpływu w Negocjacjach, czyli Warszaty Perswazji dla Zawodowców” prowadzone jest zgodnie ze sztuką uczenia się dorosłych czyli poprzez doświadczenie. Stosując metody interaktywne takie jak ćwiczenia, gry, dyskusje w podgrupach i na forum wspólnie wypracowuje się efektywne metody zachowania się i reagowania w różnych sytuacjach.

 

Program szkolenia

1. SIŁA NEGOCJATORA

• Trudne sytuacje w kontakcie z Klientami

• Klient wywierający wpływ a Twoja reakcja

• Twoja pozycja w negocjacjach

• BATNA jej wpływ na siłę w negocjacjach

• Inne czynniki siły (siła aktorów, tajemnicze zaplecze, siła referencyjna i inne)

• Dostępne środki zwiększenia BATNA w negocjacjach handlowych

2. KONFLIKT A DOSTĘPNE STRATEGIE NEGOCJACYJNE

• Twoja metoda rozwiązywania konfliktów

• Podejście integracyjne, uległe, adaptacyjne, kompromisowe i agresywne

• Słabe i mocne strony różnych sposobów rozwiązywania konfliktów

• Szczególne znaczenie podejścia integracyjnego i zastosowanie go w praktyce

• Definiowanie problemu negocjacyjnego

• Poszukiwanie opcji rozwiązań

3. ARSENAŁ NEGOCJATORA – TAKTYKI NEGOCJACYJNE

• Etapy przebiegu negocjacji

• Praca zespołu negocjacyjnego

• Arkusze przygotowań do negocjacji

• Twoje taktyki wywierania wpływu

• Umiejętność rozpoznawania określonych taktyk

• Stosowanie wybranych taktyk negocjatorów, m.in:

– Balon próbny

– Rosyjski front

– Nagroda w raju

– Zdechła ryba

– Rzut na taśmę / ostatnie życzenie

– Salami

– Eskalacja żądań i blef

– Gra w eksperta

• Sposoby obrony przed wybranymi taktykami

4. SPOSÓB USTĘPOWANIA I ASERTYWNOŚĆ NEGOCJATORA

• Stosowane w negocjacjach sposoby ustępowania

• Utrzymanie stanowiska negocjacyjnego

• Wymuszenie ustępstw na drugiej stronie

• Technika asertywnej odmowy stosowana w negocjacjach

• Taktyki obrony przed atakiem

 

Trener

PAWEŁ WOJCIECHOWSKI

Paweł Wojciechowski Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa
Paweł Wojciechowski Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa

Trener – Praktyk. Menedżer wyższego szczebla (Dyrektor Operacyjny, Dyrektor Handlowy), specjalista w zakresie negocjacji, zarządzania sprzedażą, technik sprzedaży i obsługi klienta.

Karierę zawodową rozpoczynał w 2000 roku od stanowiska Przedstawiciela Handlowego w CPP Toruń Pacific (Grupa Nestle) a następnie Przedstawiciela Medycznego w Bristol-Myers Squibb. W latach 2003 – 2005 Dyrektor Operacyjny i Współwłaściciel biura podróży Ekotrek.

Od 2005 roku związany z Fly Away Travel początkowo jako Account Manager a następnie Dyrektor Handlowy. Z sukcesem zarządzał działem handlowym doprowadzając do ponad 26% wzrostu sprzedaży usług całej firmy. Był odpowiedzialny m.in.: za wyniki handlowe firmy, opracowanie planów rocznych dla działu handlowego, prowadzenie negocjacji z dostawcami oraz kluczowymi klientami.

W latach 2009 – 2010 Dyrektor Handlowy w Weco Travel. Odpowiadał za przygotowanie i realizację działań sprzedażowych firmy na terenie Polski. Przyczynił się do zmiany strategii marketingowej. Dzięki właściwemu zarządzaniu działem handlowym (Account i Sales Managerowie, Managerowie Oddziałów, Przedstawiciele) udało mu się utrzymać cel sprzedażowy w czasie kryzysu gospodarczego. Jako Dyrektor Handlowy był członkiem zespołu odpowiedzialnego za udział firmy w przetargach międzynarodowych.

W trakcie pracy na stanowiskach Dyrektora Handlowego z powodzeniem prowadził dla swoich zespołów szkolenia i coaching sprzedażowy. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem i modyfikowaniem systemów CRM wspomagających pracę handlowców.

Swoje doświadczenia biznesowe i handlowe zdobywał w projektach realizowanych dla firm: Becker Acroma Polska, Brinks, Ball Packaging Europe, British Sugar Overseas, Bank Gospodarki Żywnościowej, ED&F MAN, Fasing, FM Logistic, Gallaher Polska, Generali, Grupa Redan, Gruppa Ogilvy66 (WPP Group), Hilti, KappAhl, Play, Neinver Polska, Noble Concierge, Raiffeisen Leasing, Samsung Electronics Polska, Stroer Polska, Seco/Warwick, Smyk, Ratiopharm, Teleca, Thomson Reuters, time:matters, Quintiles, Volkswagen Bank i wielu innych.

Ukończył Wyższą Szkołę Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie, oraz Studia Podyplomowe na Politechnice Warszawskiej. W prowadzeniu szkoleń posługuje się elementami podejścia psychologii kognitywnej, strukturalnej, Gestalt, RTZ, NLP, zwracając w swojej pracy uwagę na aspekt praktycznego wykorzystania umiejętności.

 Kontakt w sprawie szkolenia

(Visited 75 times, 1 visits today)
Share

administrator

Daniel Bogusz Prezes Zarządu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Od 1998 roku zajmuje się profesjonalnych zarządzaniem szkoleniami i zaawansowanymi projektami i programami rozwojowymi dla menedżerów i pracowników polskich firm. Ekspert w dziedzinie szkoleń, HRM, zarządzania strategicznego, marketingu i sprzedaży BtB.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook