Szkolenie zarządzanie eksportem

Share

Celem szkolenia Zarządzanie eksportem. Strategie i najlepsze praktyki jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do profesjonalnego zarządzania działania eksportowymi produktów i usług.

Uczestnicy szkolenia nabędą następujące umiejętności:

  • umiejętność planowania i wyboru optymalnych rozwiązań (planowanie, produktu marketing, dystrybucja),
  • polepszenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w działalności eksportowej,
  • wybór właściwych i najbardziej optymalnych rozwiązań dla różnych rynków,
  • umiejętność wymiernej oceny działań eksportowych,
  • umiejętność doboru personelu dla działań eksportowych.

Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę dotyczącą:

  • prawidłowych zasad organizacji eksportu %. w przedsiębiorstwie, ale również roli sprzedaży vs organizacja dostaw,
  • zasad planowania, realizacji działań eksportowych wg potrzeb organizacji oraz wymagań poziomu obsługi klienta,
  • zasad optymalizacji zamówień klienta minimum dostaw w celu optymalizacji współpracy,
    zasad prawidłowego przepływu informacji w zakresie eksportu pomiędzy różnymi podmiotami organizacji (produkcja, dystrybucja, marketing,
    customer service),
  • zasad oceny i wartościowania efektu dla organizacji w dziedzinie eksportu.

Program szkolenia

1. ORGANIZACJA EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ EKSPORTOWYCH

  • Działania eksportowe – cel, struktura, model biznesowy
  • Rynki i port folio eksportowe – identyfikacja rynku i klienta
  • Dobór rynków eksportowych – badania rynku, strategia cenowa i dystrybucyjna, bariery w eksporcie
  • Analiza przewagi konkurencyjnej na wybranym rynku
  • Podstawowe metody wspierania sprzedaży eksportowej
  • Personel w działalności eksportowej
  • Wymogi prawne dla produktu w eksporcie certyfikaty, rejestracje itp.
  • Model finansowy w działalności eksportowej

2. ZARZĄDZANIE EKSPORTEM W ORGANIZACJI

  • Organizacja rynków eksportowych z punktu widzenia ich efektywności
  • Pozyskiwania klientów na poszczególnych poziomach dystrybucji
  • Umowy handlowe w eksporcie najczęściej popełniane błędy
  • Budowa długofalowych relacji z klientami eksportowymi rozwiązywanie spraw spornych
  • Wsparcie sprzedaży , marketing w eksporcie – synergia kosztów i efektów
  • Reakcja na zmiany w przepisach prawnych i finansowych
  • Finansowanie i płatności w działaniach eksportowych oraz ich zabezpieczenie
  • Prawo w eksporcie cła podatki

3. ROZWÓJ EKSPORTU KIERUNKI, ROZWIĄZANIA, MOŻLIWOŚCI

  • Potencjał eksportowy, nowe kierunki i klienci
  • Specyfika i organizacja negocjacji handlowych w eksporcie
  • Wykorzystanie nowoczesnych kanałów marketingowych
  • Restrukturyzacja obecnych działań eksportowych
  • Innowacyjność w działaniach eksportowych
  • Pomoc instytucjonalna w organizacji działań eksportowych

4. STUDIA PRZYPADKÓW JAKO, NAJLEPSZA METODA ANALIZY MOŻLIWOŚCI DZIAŁAŃ EKSPORTOWYCH

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

Znalezione dzięki

(Visited 347 times, 1 visits today)
Share

Krzysztof Wiak

Trener - Praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania logistyką, dystrybucją, customer service i eksportem. Menedżer wyższego szczebla z ponad 20 letnim doświadczeniem zawodowym. Karierę zawodową rozpoczynał w 1989 roku od stanowiska koordynatora biura handlowego w polsko - szwedzkiej firmie dystrybucyjnej działającej na rynku FMCG. W latach 1992 - 2006 związany zawodowo z ZT "Kruszwica" S.A. (część koncernu Bunge) zajmował stanowiska kierownicze związane z marketingiem i sprzedażą. Od 2000 roku Kierownik działu obsługi klienta zarządzał logistyka dystrybucji i logistyka magazynową (wolumen 50 tys. palet), odpowiadała za całość zagadnień współpracy z operatorami logistycznymi, wdrażanie systemu komunikacji wewnętrznej i inne. W latach 2007 - 2009 pełnił funkcję Kierownika ds. Logistyki w OKT Polska , a następnie Dyrektora ds. Rozwoju w firmie EUROPAL. W OKT było to min. kompleksowa zarządzanie magazynem wysokiego składowania z procesami magazynowania, kompletacji i dystrybucji. W Europalu zajmował się gospodarką paletową w oparciu o sieć franczyzową . Od 2009 roku związany Laboratoriami Natury Sp. z o.o liderze produkcji suplementów (obecnie część koncernu Maabarot) diety. Na początku jako Manager Klienta Kontraktowego a następnie Export Manager. Realizował projekty związane z kontraktacją złożoną (produkcja i logistyka kontraktowa) a następnie projektami eksportowymi Litwa, Czechy, Słowacja Węgry. Obecnie zarządzając spółkami zależnymi Laboratoria Natury na terenie Czech, Słowacji i Węgier odpowiada za kompleksowe zarządzeniami tymi spółkami w zakresie rozwoju sprzedaży i dystrybucji, logistyki, optymalizacji kosztów. Projekty realizowane przez niego przynosiły i przynoszą znaczące efekty w pozyskaniu nowych klientów i oszczędnościach związanych z optymalizacją procesu obsługi klienta i supply chain. Absolwent Akademii Techniczno- Rolniczo w Bydgoszczy. Ukończył studia podyplomowe "Zarządzanie Logistyczne" w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu oraz studia podyplomowe "Marketing Żywności" w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook