ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ DYSTRYBUCJI

Share

Szkolenie Zarządzanie logistyką dystrybucji. Logistyka dystrybucji to wyjątkowe i unikalne na polskim rynku szkolenie przeznaczone dla menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za sprawny i profesjonalny przebieg procesu dystrybucji produktów.

Unikalną wartością

tego szkolenia jest osoba trenera – Pana Bogdana Krokera- trenera praktyka mającego ponad 11 letnie doświadczenie w obszarze logistyki. Menedżera takich firm jak Delphi Automotive Systems, TRW Steering Polska, Cussons Polska. Przez ponad 4 lata Senior Konsultanta KPMG.

Metoda prowadzenia szkolenia:

W ramach dwudniowego szkolenia będą przeprowadzone:

  • ćwiczenia ilustrujące omawiane tematy i angażujące uczestników szkolenia,
  • szkolenie będzie wspierane slajdami, zdjęciami i filmami,
  • uczestnicy spotkania będą rozwiązywali wspólnie i indywidualnie zadania dotyczące omawianych tematów,
  • mini wykłady teoretyczne będą wspierane studiami przypadków z firm działających w Polsce.

Osoba trenera oraz interaktywny i angażujący uczestników sposób prowadzenia szkolenia zapewni Państwu dostęp do najnowszych i najlepszych rozwiązań z zakresu logistyki dystrybucji.

W scenariuszu szkolenia trener położył nacisk na rożnego typu ćwiczenia, powiązanie dystrybucji z zarządzaniem zapasami, metody planowanie procesów dystrybucyjnych, koszty dystrybucji. Przygotował kilka studiów przypadków z firm polskich i zagranicznych w obszarze dystrybucji.

 Jednym słowem nasze szkolenie to przede wszystkim praktyka, a nie tylko teoria logistyki dystrybucji.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do sprawnego i profesjonalnego zarządzania procesem dystrybucji produktów.

Biorąc udział w szkoleniu:

  • Poznasz nowoczesne strategie dystrybucji.
  • Nauczysz się metod planowania procesu dystrybucji.
  • Poznasz metody prognozowania popytu, podaży i cen.
  • Dowiesz się jak należy zarządzać kosztami dystrybucji.
  • Nabędziesz wiedzę o nowoczesnych narzędziach dystrybucji.

Program szkolenia

1. OCZEKIWANIA KLIENTÓW W STOSUNKU DO DOSTAWCÓW

  • Zadania i cel zaopatrzenia
  • Strategie i trendy w zaopatrzeniu

2. METODY OCENY DOSTAWCY I JEGO OFERTY

  • Kryteria wyboru i ocena dostawcy
  • Metoda punktowa
  • Metoda porównania parami

3. PROCESY I SYSTEMY W LOGISTYCE DYSTRYBUCJI

  • Proces logistyczny
  • System logistyczny
  • Zarządzanie logistyczne

4. DYSTRYBUCJA JAKO PROCES I SYSTEM

  • Kanały dystrybucji – funkcje, struktury, podmioty
  • Strategie dystrybucji
  • Poziom obsługi klienta – oczekiwania klienta
  • Strategie produkcji i zaopatrywania

5. PLANOWANIE PROCESÓW DYSTRYBUCJI

  • Planowanie sprzedaży i operacji
  • Planowanie potrzeb dystrybucji
  • Produkty dostępne do rozdysponowania

6. PROGNOZOWANIE W ZARZĄDZANIU ZAPASAMI

  • Cele i metody prognozowania
  • Prognozowanie popytu krótko – i długookresowego
  • Prognozowanie podaży i cen
  • Prognoza – plan – harmonogram

7. ZAPASY W SYSTEMACH DYSTRYBUCJI

  • Definicje i funkcje zapasów
  • Popyt zależny i niezależny
  • Reguła 80/20

8. METODY UZUPEŁNIANIA ZAPASÓW

  • Koszty zapasów
  • Cykl uzupełniania zapasów i ryzyko wystąpienia braku zapasów
  • Punkt składania zamówienia
  • Stały okres zamawiania

9. KOSZTY DYSTRYBUCJI

  • Elementy kosztów dystrybucji
  • Prawo pierwiastka kwadratowego

10. NARZĘDZIA NOWOCZESNEJ DYSTRYBUCJI

  • Cross-docking
  • Zarządzanie zapasami przez dostawcę
  • Efektywna obsługa klienta

11. ZAPASY W BILANSIE FIRMY

  • Zapasy a aktywa i zysk firmy
  • Mierniki i wskaźniki efektywności procesów logistycznych

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

Znalezione dzięki

(Visited 234 times, 1 visits today)
Share

Bogdan Kroker

Menedżer w korporacjach międzynarodowych, doradca w firmach konsultingowych, specjalista w zakresie zarządzania procesami logistycznymi i łańcuchem dostaw. Karierę zawodową rozpoczynał w japońskim koncernie ITOCHU Corporation, gdzie odpowiadał m.in. za planowanie zakupów i sprzedaży, zarządzanie zapasami oraz organizację transportu i spedycji. W latach 1997–1999 Production Control & Logistics Manager w Delphi Automotive Systems zakres jego odpowiedzialności obejmował całe spektrum działań związanych z organizacją produkcji, zarządzaniem zapasami, pracą magazynów. Brał udział we wdrożeniach systemu SAP/R3 i systemu zarządzania jakością QS9000. Od końca 1999 roku Kierownik Działu Logistyki i Zakupów w TRW Steering Polska S.A. kierował projektami: zorganizowania działu logistyki wg. standardów amerykańskich oraz wdrożenia systemu ISO9000. W roku 2000 związany z Cussons Polska S.A. na stanowisku Kierownika Planowania Materiałowego gdzie wdrażał moduły Distribution Requirements Planning, Master Production Schedule i Capacity Planning w systemie MFG PRO. Następnie pracował w jako Office & Logistics Manager w TYCO Electronics gdzie kierował działem logistyki. W latach 2003–2007 Senior Consultant w KPMG w dziale Risk and Advisory Services doradzał klientom KPMG w zakresie analizy i usprawnienia procesów logistycznych (analiza procesów zakupowych, transportowych magazynowych, racjonalizacja sieci magazynów, ocena efektywności procesów i analiza ryzyka, wdrażanie lean management w łańcuchach dostaw). Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (d. SGPiS), studiów podyplomowych na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej oraz w Instytucie Logistyki Wojskowej Akademii Technicznej. W Katedrze Logistyki SGH obronił pracę doktorską na temat zastosowania koncepcji lean management w łańcuchach dostaw w polskim przemyśle. Posiada certyfikat kompetencji zawodowych "European Senior Logistician" wydany przez ELA (European Logistics Association).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook