Szkolenie zarządzanie zmianą

Share

Szkolenie Zarządzanie Zmianą zostało przygotowane z myślą o tych wszystkich menedżerach, którzy odpowiadają lub będą musieli stawić czoło wyzwaniom związanym z zarządzaniem zmianami, których źródłem jest sytuacja kryzysowa w ich firmie, oddziale bądź zespole.

Szkolenie Zarządzanie Zmianą

Szkolenie Zarządzanie Zmianą

Prezentowany program szkolenia ma budowę modułową pkt. 1 – 9 stanowią podstawową zawartość merytoryczną szkolenia. Szkolenie może zostać rozbudowane (lub część zawartości zmieniona) o zagadnienia wskazane w pkt. 10 – 12. Dodatkowe moduły szkolenia są przeznaczone przede wszystkim dla menedżerów / liderów zespołów pracowniczych i dotyczą roli i zachowań menedżera – przywódcy w procesie zmian dotyczących bezpośrednio jego zespołu.

Cele szkolenia:

Udział w szkoleniu pozwoli rozwinąć umiejętności:

  • Rozpoznawania typu kryzysu, jego dynamiki i symptomów kryzysu
  • Zachowania się w kryzysie i efektywnego nim zarządzania
  • Wdrażania zmiany w swojej organizacji
  • Wspierania wprowadzania zmian
  • Rozpoznawania podejścia członków zespołu do zmian
  • Przeciwdziałania negatywnym skutkom procesu zmian
  • Zdiagnozowania siebie samego pod kątem zdolności do inicjowania zmian oraz reagowania na zmiany

Program szkolenia:

1. ETYMOLOGIA KRYZYSU

  • Co to jest kryzys
  • Wymiar kryzysu i jego skala
  • Typologia i rodzaje kryzysów

2. SYTUACJA KRYZYSOWA – skąd się bierze

  • Przyczyny kryzysu i jego fazy
  • Symptomy kryzysu
  • Dynamika kryzysu

3. ZACHOWANIA W KRYZYSIE

  • Behawioralne uwarunkowania reakcji na kryzys
  • Typowe i nietypowe zachowania w kryzysie
  • Opór w kryzysie
  • Zarządzanie ryzykiem w kryzysie

4. ZMIANA W ŻYCIU ORGANIZACJI – PRZYGOTOWANIE FIRMY DO SYTUACJI KRYZYSOWYCH I ZMIAN

  • Zmiana – szansa czy zagrożenie?
  • Korzyści ze zmian – innowacje, elastyczność i rozwój firmy
  • Cel wprowadzania zmian
  • Zrozumienie procesu zmian
  • Dlaczego ludzie boją się zmian?
  • Jak tworzyć koalicję? Metody aktywizowania zmiany

5. MODELE I ELEMENTY PROCESU ZMIAN

  • Procesy i procedury w organizacji
  • Strategia i struktura jako stymulator zmian
  • Fazy w procesie zmian – model Greinera
  • Planowanie zmian – wg Kurta Lewina

6. PSYCHOLOGIA W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ

  • Test indywidualnej gotowości na zmiany
  • Typy pracowników i ich reakcje w obliczu zmiany (stres w okresie przejściowym, opór psychologiczny, motywacja negatywna, brak motywacji wewnętrznej, negatywne emocje, zachwianie piramidy potrzeb, zagrożenie osobistych interesów, odmienne postrzeganie, procesy grupowe, bunt, konflikty, gry psychologiczne, krzywa wydajności w okresie procesu zmiany, krzywa poczucia własnej wartości)
  • Reakcja na zmianę i sposoby radzenia sobie z nimi

7. TRUDNE SYTUACJE W TRAKCIE ZMIAN W ORGANIZACJI

  • Jak twórczo wykorzystać kryzys?
  • Jak sobie radzić z konfliktami?
  • Ataki na lidera i destabilizacja zespołu.
  • Szef w sytuacji ekstremalnej – jak uratować zmianę przed katastrofą?
  • Strajk
  • Agresja
  • Dywersja w zespole
  • Niezadowolenie przełożonych, czyli lider zmiany „między młotem a kowadłem”

8. TECHNIKI WSPIERANIA ZMIAN

  • Identyfikacja z firmą w okresie procesu zmiany
  • Cele
  • Wyznaczniki dobrze sformułowanego celu
  • Zasady interioryzacji nowych celów firmy
  • Planowanie zmian
  • Elementy zarządzania projektami
  • Jak tworzyć harmonogram zmiany?
  • Analiza scenariuszy
  • Podejmowanie decyzji

9. BŁĘDY W POKONYWANIU OPORU WOBEC ZMIANY

  • Ustępstwa wobec oporu
  • Niedocenianie oporu
  • Przeciwstawianie się oporowi

Dodatkowe zagadnienie programowe realizowane na życzenie Klienta:

10. WYWIERANIE WPŁYWU – ROLA LIDERA W PROCESIE WPROWADZANIA ZMIAN

  • Rola lidera zmiany a rola menadżera w organizacji
  • Cechy skutecznego lidera zmiany
  • Przywództwo – warunek konieczny wprowadzenia zmian
  • Psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu
  • Tworzenie i propagowanie wizji zmian
  • Modelowanie – motywujące działania lidera
  • Kreatywność – twórcze poszukiwanie rozwiązań problemów organizacyjnych

11. PROCESY GRUPOWE W SYTUACJI ZMIANY

  • Samotność menedżera a praca z grupą
  • Diagnoza własnego zespołu – określenie potencjału, ról i fazy rozwoju grupy
  • Wykorzystanie tej wiedzy dla zwiększenia efektywności i samodzielności pracowników w okresie zmiany
  • Sposoby radzenia sobie w sytuacji silnego wpływu nieformalnego lidera na grupę

12. PRZYWÓDZTWO ORGANIZACYJNE

  • Style przywództwa. Analiza osobistych wzorców zachowań podczas zmiany
  • Model przywództwa a zmiany
  • Postawy i zachowania menedżera niezbędne do stymulowania zmian
  • Dlaczego ludzie opierają się zmianom?
  • Zasady budowy kultury zmian
(Visited 358 times, 3 visits today)
Share

administrator

Daniel Bogusz Prezes Zarządu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Od 1998 roku zajmuje się profesjonalnych zarządzaniem szkoleniami i zaawansowanymi projektami i programami rozwojowymi dla menedżerów i pracowników polskich firm. Ekspert w dziedzinie szkoleń, HRM, zarządzania strategicznego, marketingu i sprzedaży BtB.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook