SZTUKA PREZENTACJI

Share
SZTUKA PREZENTACJI
SZTUKA PREZENTACJI

Program szkolenia Sztuka Prezentacji jest oparty o założenie że, sztuka prezentacji jest umiejętnością, a zatem można się jej nauczyć!

Z naszego doświadczenia wiemy, że najlepszą metodą nauki jest obserwacja własnych wystąpień, a dzięki temu świadomość i korekta złych nawyków.

W treningach z zakresu sztuki prezentacji najlepiej sprawdza się model 3 dniowego szkolenia sztuka prezentacji w formule 2 dni szkoleniowe łącznie + próba generalna w terminie późniejszym. 

Pierwszego dnia skupimy się przede wszystkim na osobie prezentera i rozpoczniemy od krótkich nagrań wystąpień tak aby na uczestnicy zobaczyli i uświadomili sobie swoje mocne i słabe strony (specyficzny SWOT). Następnie w dalszej części dnia uczestnicy poznają i przećwiczą zasady autoprezentacji. Pierwszy dzień zostanie zakończony kolejnymi nagraniami i podsumowaniem nabytych czy teżudoskonalonych umiejętności autoprezentacyjnych.

 

W czasie drugiego dnia szkolenia skupimy się na samej prezentacji, jej strukturze i zasadach.

 

Dzień trzeci będzie zaś pokazem rzeczywistych zawodowych prezentacji. Warto aby owa „próba generalna” była kolejnym dniem szkoleniowym, ale odbyła się po 1-3 tygodniowej przerwie.

 

Cele szkolenia

Podczas szkolenia Sztuka Prezenacji zatem:

• Uczestnicy będą poznawać / udoskonalać swój warsztat prezentacyjny.

• Zajmiemy się zarówno zagadnieniami dotyczącymi autoprezentacji (własne ciało, głos, operowanie korzyściami, dobór słów), a także strukturą i formą samej prezentacji.

• Skoncentrujemy się na tym, jak wykorzystując różnorodne techniki uatrakcyjnić swoje wystąpienie, być bardziej przekonującym i skutecznie trafiać do odbiorców.

 

 

Program szkolenia

1. WSTĘP – PREZENTACJE CO OZNACZAJĄ DLA MNIE OSOBIŚCIE, DLA FIRMY?

• Co jest łatwe w trakcie prezentacji?

• Co sprawia trudności?

• Co jest szczególnie ważne podczas prezentacji?

• Jak chciałbym żeby było?

• Co to jest dobra prezentacja?

2. KAMERA NA START – czyli diagnoza stanu wyjściowego.

3. OSOBA PREZENTERA – NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ?

• Komunikacja niewerbalna. Korzystne i niekorzystne komunikaty niewerbalne podczas prezentacji.

• Świadomość własnych mocnych i słabych stron.

• Dobre pierwsze wrażenie i dlaczego jest tak istotne?

• Kontakt wzrokowy (i nie tylko) z uczestnikami.

• Co zrobić z rękoma w trakcie wystąpień – gesty, postawa ciała, rekwizyty.

• Postawa prezentera wspierająca przekaz i bycie przekonującym.

• Głos – narzędzie pracy prezentera.

• Sztywny scenariusz czy elastyczność i dopasowanie się do odbiorców.

• Złe nawyki autoprezentacyjne.

4. SŁOWA, SŁOWA, SŁOWA…

• Słowa wzmacniające przekaz,

• Słowa osłabiające przekaz,

• Gwara branżowa,

• Kilka magicznych słów.

• Korzyści, argumenty, cytaty, badania, autorytety.

5. KAMERA RAZ JESZCZE – co udało się zmienić?

6. Abraham Lincoln powiedział „Gdyby miał 9 godzin na ścięcie drzewa 6 przeznaczyłbym na ostrzenie siekiery”, czyli PRZYGOTOWANIE SIĘ DO PREZENTACJI.

• O czym należy pamiętać w trakcie przygotowania – zasada 5 W.

• Rodzaje prezentacji, jak określić cel prezentacji, poznać oczekiwania i potrzeby odbiorców.

• O co możemy zadbać na etapie przygotowania się do prezentacji?

• Do czego potrzebny jest nam stres?

7. SCHEMAT I STRUKTURA PREZENTACJI.

• Forma prezentacji, a nasza kultura organizacyjna.

• Wstęp, rozwinięcie i zakończenie – co jest ważne na każdym z etapów?

• Jak dobierać argumenty, przykłady, analogie, metafory, „historie z życia wzięte”?

• Jak uruchamiać poszczególne kanały komunikacyjne podczas prezentacji, tak aby zwiększyć skuteczność przekazu?

• Jak zaprezentować treść – czyli zasady budowy slajdów MS PowerPoint, materiały, rekwizyty, sprzęt i inne pomoce wspierające przekaz.

• Dylematy prezentera min:

– Selekcja treści – jak najwięcej/jak najmniej,

– Scenariusz czy elastyczność,

– Naturalność czy maska aktora,

– Długo czy celnie,

– Swobodnie czy biznesowo…

8. ZAKOŃCZENIE

• Pytania, wnioski, podsumowanie.

9. DZIEŃ TRZECI, CZYLI CZEGO NAUCZYLIŚMY SIĘ

W trakcie trzeciego dnia szkoleniowego uczestnicy zaprezentują własne 10-15 minutowe prezentacje zawodowe, które będą nagrywane kamerą video i omawiane. Po szkoleniu trener prowadzący wraz z innym trenerem opracują wg wcześniej przygotowanego kwestionariusza informacje zwrotne dla uczestników.

 

Po szkoleniu, każdy otrzyma płytę CD z nagraniem swoich prezentacji/wystąpień zarówno tych z pierwszego dnia szkoleniowego jak i „finałowych”. W trakcie szkolenia będziemy pracować na przykładach realnych prezentacji uczestników i zawsze prosimy o zabranie ze sobą laptopów lub wydrukowanie swoich rzeczywistych prezentacji, które uczestnicy prowadzą na co dzień lub do których się przygotowują.

 

Trener

DOROTA DAŃCZAK-KRÓL

Dorota Dańczak-Król Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa
Dorota Dańczak-Król Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa

Certyfikowany Coach Norman Benett Academy i EMCC – uprawnienia międzynarodowe.

Od 2007r. pracuje jako doradca handlowy, trener, coach, konsultant z branży HR. Na co dzień zajmuje się kontaktami handlowymi z klientami firmy (w tym także kluczowymi klientami), aktywną sprzedażą i promocją produktów firmy, prezentacją oferty, negocjacjami oraz obsługą klienta.

Prowadzi szkolenia min.: sprzedażowe, z obsługi klienta (bezpośredniej i telefonicznej), komunikacji interpersonalnej, sztuki prezentacji i wystapień publicznych, z zakresu coachingu oraz wybrane szkolenia prawne.

Prowadzi indywidualne i grupowe sesje biznes i life coachingów dla managerów oraz właścicieli firm, branżowe sesji coachingowe dla prawników, lekarzy. Pracuje metodami coachingowymi (indywidualnie i grupowo) ze studentami, młodzieżą, dziećmi, rodzicami.

Brała udział w procesach rekrutacji i selekcji personelu, sesjach assessment i development center.

Magister Wydziału Prawa i Administracji, specjalista w zakresie prawa cywilnego. Przez ponad 8 lat pracowała jako prawnik gdzie była odpowiedzialna za obsługę prawną i komunikacje z klientami Kancelarii, a w szczególności prawną obsługą z zakresu windykacji, prawa pracy, prawa handlowego. Prowadziła szkolenia wewnętrzne z zakresu uregulowań prawnych.

Ukończyła podyplomowe studia z zakresu Zarządzania Personelem.

 Kontakt w sprawie szkolenia

(Visited 61 times, 1 visits today)
Share

administrator

Daniel Bogusz Prezes Zarządu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Od 1998 roku zajmuje się profesjonalnych zarządzaniem szkoleniami i zaawansowanymi projektami i programami rozwojowymi dla menedżerów i pracowników polskich firm. Ekspert w dziedzinie szkoleń, HRM, zarządzania strategicznego, marketingu i sprzedaży BtB.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook