T. Trocil (Hilti Poland): W 2020 roku przychody spółki osiągną blisko 400 mln zł. Ponad połowa handlu będzie się odbywać online

Share

Usługa zarządzania flotą polegająca na dzierżawie i obsłudze urządzeń produkcyjnych ma stanowić jedno z głównych źródeł przychodów Hilti w Polsce. Strategia spółki zakłada dynamiczny wzrost sprzedaży, z czego docelowo 50 proc. ma przypadać na handel internetowy. W 2020 roku przychody firmy mają osiągnąć poziom niemal 400 milionów złotych. Poziom zatrudnienia wzrośnie do tego czasu o 150 osób.


Tomas Trocil, Dyrektor generalny, Hilti Poland

– W przyszłości chcemy skupiać się nie tylko na produkcie, lecz także na usługach oraz oprogramowaniu. To będzie kompleksowa usługa dla klienta – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Tomas Trocil, prezes Hilti Poland, pytany o rozwój oferty produktowej spółki.

Rozwój oferty dotyczyć ma nie tylko samych produktów, lecz także usług oraz oprogramowania. Celem firmy jest zaoferowanie software’u pozwalającego na pełną optymalizację parku urządzeń oraz pracy robotów budowlanych.

– Oznacza to, że klient będzie mógł wykorzystać wszystkie możliwości od strony software’u, żeby zoptymalizować swój park urządzeń czy pracę swoich maszyn na budowie, żeby jak więcej zarobić – mówi przedstawiciel Hilti Poland.

Elementem oferty spółki Hilti jest usługa o nazwie Fleet Management. W jej ramach firma wynajmuje klientowi urządzenia na trzyletni okres, a ten płaci miesięczną opłatę za użytkowanie. Dostawca zajmuje się pełnym serwisem wynajętych urządzeń oraz optymalizacją pracy maszyn.

– Myślę, że w przyszłości ta usługa może być hitem sprzedażowym, dlatego że to jest nowość. Parę lat temu wprowadziliśmy system flotowy dla klienta, widzimy tam ogromne możliwości. To jest rozwiązanie, które optymalizuje park urządzeń klienta, a to daje ogromne możliwości – mówi Trocil. –Mamy swoich stabilnych klientów, wśród których chcemy działać. Mamy tzw. partnerów, których chcemy obsługiwać kompleksowo, aby odnieśli większy sukces.

Szef Hilti w Polsce liczy na zwiększenie bazy partnerów biznesowych. Obecnie w Polsce jest ich 20 tysięcy. Strategia spółki obejmująca okres do 2020 roku zakłada wzrost wolumenu sprzedaży spółki. Prognozy mówią o tym, że w ciągu najbliższych pięciu lat Hilti notować będzie dwucyfrowy wzrost, a wartość przychodów pod koniec dekady osiągnie 400 milionów złotych. Strategia zakłada także stworzenie dodatkowych 150 miejsc pracy, zwiększenie przychodów przypadających na jednego pracownika, a także wzrost udziału sprzedaży internetowej.

– Ponad 50 proc. biznesu chcemy realizować przez Hilti online. Ale nie mamy żadnych ograniczeń – mówi dyrektor Hilti Polska w odpowiedzi na pytanie o rolę sprzedaży internetowej w strukturze przychodów spółki.

Obecnie w ten sposób realizowanych jest niespełna 30 proc. sprzedaży.

Hilti Poland jest częścią międzynarodowego koncernu Hilti, którego centrala zlokalizowana jest w Liechtensteinie. Spółka na całym świecie zatrudnia ponad 20 tysięcy osób, a łączne przychody ze sprzedaży w 2014 roku wyniosły 4,5 miliarda franków szwajcarskich. Hilti zwiększyła swój zysk operacyjny w ubiegłym roku o 27 proc. do 537 mln franków. W pierwszych czterech miesiącach 2015 roku zwiększyła sprzedaż w walutach lokalnych o 4,5 proc. Przychody liczone we frankach spadły o 2,3 proc. do 1,4 mld z powodu umocnienia szwajcarskiej waluty.

(Visited 207 times, 1 visits today)
Share

administrator

Daniel Bogusz Prezes Zarządu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Od 1998 roku zajmuje się profesjonalnych zarządzaniem szkoleniami i zaawansowanymi projektami i programami rozwojowymi dla menedżerów i pracowników polskich firm. Ekspert w dziedzinie szkoleń, HRM, zarządzania strategicznego, marketingu i sprzedaży BtB.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook