Zarządzanie dostawcami. Szkolenie dla działu zakupów

Share

Celem szkolenia „Zarządzanie Dostawcami. Szkolenie dla Działu Zakupów” jest przygotowanie menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za proces zakupów do profesjonalnego zarządzania dostawcami produktów i usług.

Biorąc udział w szkoleniu „Zarządzanie Dostawcami”:

  • Nauczysz się tworzyć i realizować strategię współpracy z dostawcami.
  • Poznasz zasady rządzące relacjami Kupiec – Dostawca.
  • Przećwiczysz, pod okiem Trenera, techniki kupieckie umożliwiające realizację celów zakupowych.
  • Dowiesz się jakie są techniki motywowania dostawców.
  • Nauczysz się postępować w trudnych sytuacjach z dostawcami.

Program szkolenia:

1. ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI POPRZEZ ORGANIZACJĘ PRACY

  • Metody tworzenia baz danych o dostawcach
  • System okresowej oceny dostawców

2. STRATEGIA WOBEC DOSTAWCÓW

  • Tworzenie strategii zarządzania dostawcą
  • Zarządzanie dostawcą poprzez własne cele
  • Modelowanie strategii w trakcie trwania współpracy

3. TWORZENIE RELACJI Z NOWYM DOSTAWCĄ

  • Metody poszukiwania nowego dostawcy
  • Kryteria oceny nowego dostawcy
  • Tworzenie planu strategicznego dla nowego dostawcy
  • Jak osiągać cele początkowe w trakcie nawiązania współpracy

4. BUDOWANIE PIERWSZEGO KONTAKTU

  • Zasady etykiety podczas pierwszego kontaktu z dostawcą
  • Metody zarządzania atmosferą rozmów
  • Komunikacja niewerbalna i jej rola w trakcie pierwszego kontaktu z kontrahentem

5. TECHNIKI WSPIERAJĄCE OSIĄGNIĘCIE CELÓW NA POCZĄTKU RELACJI HANDLOWEJ

  • Techniki perswazyjne stosowane w trakcie kreowania modelu relacji z dostawcą
  • Techniki negocjacyjne pomagające osiągnięcie celów w pierwszym etapie współpracy z nowym dostawcą

6. ŚWIADOME BUDOWANIE RELACJI Z DOSTAWCĄ

  • Metody tworzenia relacji ułatwiającej zarządzanie dostawcą w oparciu o własne cele
  • Techniki modelowania relacji

7. ZARZĄDZANIE DOSTAWCĄ POPRZEZ WŁAŚCIWĄ KOMUNIKACJĘ

  • Wpływ cech osobowościowych na przebieg relacji z dostawcą – jak zdobywać informacje o kontrahencie , jak je wykorzystywać, jak się bronić przed próbą manipulacji.
  • Techniki perswazyjne wspierające nasze działania
  • Perswazyjne konstrukcje lingwistyczne torujące drogę do celu

8. ASERTYWNOŚĆ

  • Poziom Twojej asertywności – informacja zwrotna dla Ciebie
  • Wzory asertywnych zachowań ułatwiających zarządzanie dostawcą
  • Jak wykorzystać asertywność w codziennej pracy

9. TECHNIKI I NARZĘDZIA DO MOTYWOWANIA DOSTAWCÓW

  • Techniki perswazyjne wykorzystywane do motywowania dostawców
  • Jak tworzyć i wdrażać narzędzia motywujące dostawców
  • Strategiczne zarządzanie budżetem zakupowym

10. TRUDNE SYTUACJE W TRAKCIE WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCĄ

  • Metody zarządzania relacją z trudnym dostawcą
  • Jak rozwiązywać konflikty
  • Jak umiejętnie zakończyć współpracę z dostawcą

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA

(Visited 367 times, 1 visits today)
Share

Marcin Mielniczuk

Trener praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania zakupami, dostawcami i negocjacji kupieckich. Posiada ponad 8 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu procesami zakupowymi. W latach 2006 - 2009 związany z Emperia Holding S.A. początkowo, jako Asystent ds. zakupów w Eldorado S.A. zarządzał grupami asortymentowymi w hurtowniach typu cash&carry, nadzorował dystrybucję produktów do sieci sklepów Stokrotka, negocjował warunki handlowe i ceny zakupu z blisko 40 dostawcami sieci. Następnie Regionalny Menedżer Zakupu w Stokrotce odpowiedzialny za zakupy dla wskazywanych grup asortymentowych na rynek, południowej, wschodniej i centralnej Polski. Zajmował się kształtowaniem polityki asortymentowej, doborem dostawców regionalnych i ogólnopolskich oraz prowadzeniem negocjacji handlowych. W latach 2009 - 2010 pracował na stanowiskach menedżerskich w firmach polskich (Fantasy Park) i niemieckich (SMF Germany GmbH Group / SMF Poland). Od końca 2010 Kupiec w Aldik Nova Sp. z o.o. (Maxima Grupe) zarządza polityką zakupu i sprzedaży w obrębie siedmiu grup asortymentowych dla całej sieci supermarketów. Jest odpowiedzialny za prowadzenie negocjacji zakupowych, osiągane wyniki zakupowe i wyniki sprzedażowe. Do jego obowiązków należy również ustalanie warunków umów z dostawcami i egzekwowanie warunków współpracy. Zarządza zespołem asystentów handlowych. Od 2014 roku Kierownik Działu Zakupów Produktów Świeżych w Aldik Nova Sp. z o.o. (Maxima Grupe). Jest odpowiedzialny min. za politykę zakupu i sprzedaży, wytyczanie i wdrażanie polityki rozwoju w obrębie powierzonych grup asortymentowych, dobór dostawców, kształtowanie oferty asortymentowej, negocjowanie warunków handlowych, inicjowanie akcji marketingowych wspierających sprzedaż. Zarządza działem zakupów i koordynuje pracę zespołu kupców. Absolwent Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.

Dodaj komentarz

Share

Bądź z nami na bieżąco. Dostarczamy informacje tak jak lubisz!

RSS
Facebook